עדיפות על לפרסקופיה ? שאלה מורחבת

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • עדיפות על לפרסקופיה ? שאלה מורחבת
    דורון
    20/03/2010

    אני יודע שכבר מספר שאלות נשאלו בהקשר זה אבל אני מבקש לחדד את הנושא מעט.

    הסתבר לי לפני מספר חודשים (במסגרת בדיקה אצל אורולוג) כי אני סובל מבקע מפשעתי מימין. הופנתי לכירוג באחד מבתי החולים בארץ והוא ציין כי מכיוון ואין לי כאבים אין סיבה לנתח והזמין אותי לביקורת לאחר 3 חודשים וכך עשיתי.

    לאחר 3 חודשים ומיכוון והתחיללו לי מיחושים מוזרים באזור הבקע הוחלט על ניתוח. בבדיקת ההכנה לניתוח (כשבוע לפני) התסבר לרופא הבודק כי גם במשפעת ימין יש לי בקע אסימפטומי והוא המליץ על ניתוח בשני הצדדים ועל כן השיטה המומלצת היא הלפרסקופית...

    שאלתי היא, האם שימוש ברשת, בה עושים שימוש בשיטה הלפרסקופית, אינה פחות טובה מהשיטה הישנה של קשירת השירירים ?

    הרי בהכנסת הגוף הזר, הרשת יש סכנה לשיטוט הגוף באיברים הפנימיים, החשש בחזרה הבקע (להבנתי לפחות) גבוהה יותר מכיוון ולא מטפלים בבקע שנוצר בין השרירים אלא רק חוסמים את המעבר של האיברים הפנימיים החוצה !!!

    אם כן, להבנתי עדיף לפתוח, לקשור חזק ולסגור ולא להסתכן בטיפול בסימפטום (חדירת איברים החוצה) אלא לטפל בבעיה (הרווח שנוצר בין השרירים).

    האם אינני צודק ?

    אשמח לתשובה כמה שיותר נרחבת שכן אני עתיד לעבור את הניתוח בזמן הקרוב מאוד.

    תודה מראש ושבת שלום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תיקון קטן

    דורון
    20/03/2010

    סליחה, הרופא המכין לניתוח גילה כי יש לי בקע אסימפטומי משמאל, וכך יצא שיש לי בקעים בשני הצדדים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר מרט חייקין
    20/03/2010

    אנסה לענות לך:
    1. תיקון פתוח ותיקון לפרוסקופי הם שניהם טובים מבחינת חזרת בקע (כמובן כאשר כירורג מנוסה באופן שווה בשתי הטכניקות)
    2. בשניהם מקובל לשים רשת ולבצע תיקון ללא מתח
    3. בתור כירורג אני חייב להסביר למנותחים שלי על כל השיטות, סיכונים,תועלתו ואלטרנטיבות כמו תיקון פתוח ללא רשת (יתרונות וחיסרונות) ולבצע תיקון בהתאם להסכמתם. כמובן, אני ממליץ תיקון זה או אחר בהתאם לבקע, סיכונים, מחלות רקע וכו' וכו'
    4 . בעבר היו ממליצים תיקון של כל בקע מחשש לכליאה אך הוכח שסיכון לזה בבקע אסימטומטית פחות מ-0.5% ולכן אני והרבה כירורגים אחרים (כמובן לא כולם) לא ממליצים מיד תיקון של בקע אסימפטומטי (הרבה תלוי גם בבן אדם, אופי של עבודתו, מחלות רקע וכו' וכו')
    5.בסוף יש לזכור שלניתוח בקע ישנם סיבוכים (אומנם לא שכיחים אך ישנם) - פגיעה בפוריות במיוחד בניתוח משני הצדדים, כאבים כרוניים, בעיות טכניות בניתוח פרוסטטה לאחר ניתוח לפרוסקופי (אם יהיה צורך בהמשך החיים), איסכמיה של אשך עם אטרופיה בהמשך וכו'
    לכן לניתוח בקע - מה לתקן ואיך - צריכה להיות הסכמה מדעת לאחר שכירורג יסביר את כל האופציות,טכניקות, נסיון שלו, סיכונים, תועלת ואלטרנטיבות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה. מספר שאלות נוספות

    דורון
    20/03/2010

    ראשית, תודה רבה דוקטור על ההתייחסות המהירה ותשומת הלב.

    שנית, מדבריך התעוררו אצלי מספר שאלות:

    1. לא ציינתי זאת במפורש אך הרופא שגילה שיש לי בקע אסימפטומי משמאל עשה זו באופן פיזי בלבד וללא בדיקת אולטראסונד גלשהי. האם זכותי לבקש ביצוע בדיקה כזו או האם יש צורך בכלל או מומלץ לבצעה ?

    2. האם אכן מומלץ במקרה שלי לבצע תיקון ב-שני הצדדים, שהרי כבר אני נכנס לניתוח, הרדמה מלאה וכדו'. האם יהיה נכון לוותר בשלב זה על צד אחד אם כבר אובחן שם בקע ?

    3. האם ניתן לבקש לבצע ניתוח לפרסקופי עם מתח ? כפי שהבנתי ממך שניתן לבקש במידה והולכים על השיטה הפתוחה ?

    4. האם הסיכונים בפגיעה בעצבים נוספים, כלי השתן, צינור הזרע, פוריות וכדו' קיימים בשתי השיטות באותה מידה או שהשיטה הפתוחה בטוחה יותר מבחינה זו ? שהרי החדרת הכלים לאורך הבטן התחתונה ועד למפשעה נשמע אפילו לי כמשימה מאתגרת במיוחדת.

    5. אשמח אם תפרט על הסיבה בגללה הסיכונים בפגיעה בפוריות גדולה יותר בניתוח בשני הצדדים (כפי שציינת אתה בסעיף 5 של התייחסותך)

    תודה מראש והתנצלותי על השאלות המרובות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר מרט חייקין
    20/03/2010

    סיבוכים אלה יכולים להיות בשתי השיטות, לא יכול להמליץ לך סוג הניתוח ללא לבדוק אותך ולדון אתך על הכל (ראה תשובתי הקודמת).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שכחתי לציין שאני בן 24

    דורון
    20/03/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו