חשיפה לארוע שריפה - פחד

מנהל הפורום

ד``ר חיים היילפרין
ד"ר חיים היילפרין
ד``ר אודי אורן
ד"ר אודי אורן
לקביעת תור אצל ד"ר אודי אורן ללא פרסום בפורום
 
  • חשיפה לארוע שריפה - פחד
    תמי
    07/08/2008

    שלום, בני בן 4 ו - 4 חודשים היה אתמול עד לארוע שריפה; בעת נסיעה ברכב אני, בני, אחותי ובנה התינוק החל לעלות המון המון עשן ממכסה המנוע של המכונית, מיד יצאנו במהרה מהמכונית כשאנחנו בבהלה ופאניקה ובתוך דקות מעטות הרכב החל לעלות באש. בארוע היו מעורבים מכבי אש (שכיבה את השריפה, הרכב יצא משימוש), משטרה ואמבולנס (למרות שבתוקף לא הסכמתי שנבדק או שיפנו אותנו באמבולנס מחשש לעוד טראומה לבני). כל זאת לעיני הילד שדאג בתמימות האופיינית לילדים, לנעלים שנשארו במכונית. מאז אתמול, אני מנסה כל הזמן לדבר איתו על המקרה ולדובב אותו להוציא ולדבר כמה שיותר. האם זה נכון לעשות ומה ההמלצות לנהוג במקרה שכזה? בתודה מראש,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חשיפה לארוע שריפה - פחד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לתמי

    ד''ר אודי אורן
    07/08/2008

    שלום תמי,
    ברכות על התושיה ביציאה מהמכונית וההתמקדות בהגנה על ילדך.
    ראשית כל בדקי מה שלומך. האם את רואה את הארוע כמשהו שנגמר. אני מקוה שכן.
    הרעיון של "כל הזמן" לדבר עם הילד איננו נכון. "פה ושם" נשמע הרבה יותר מתאים וגם זה רק אם את לא בלחץ. אפשר לדבר על זה עם אחרים ולבקש ממנו להצטרף לשיחה. אפשר לצייר יחד איתו את מה שקרה או לשחק את מה שקרה עם צעצועים.
    ביחוד כדאי לבדוק מה שלומו. האם יש שינוי בהתנהגות, במצב רוח, או בכל דבר אחר.
    יש סיכוי סביר שהילד בסדר גמור. זכרי שהוא היה עם אמא שלו במהלך הארוע ושאף אחד לא נפגע.
    אם תגלי שיש בעיות - אצלך או אצלו - בימים הקרובים, כתבי שוב.
    בהצלחה,
    אודי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו