חרדה חברתית

מנהל הפורום

ד``ר חיים היילפרין
ד"ר חיים היילפרין
ד``ר אודי אורן
ד"ר אודי אורן
לקביעת תור אצל ד"ר אודי אורן ללא פרסום בפורום
 
  • חרדה חברתית
    בובית
    24/09/2009

    שלום רב.
    אני בחורה בת 22 סובלת מהפרעה ביפולארית ומטופלת רק בסרוקוול 300 בלילה.
    כיום אני מרגישה יחסית מאוזנת כי כבר הרבה זמן לא היה לי התקף מאניה או עצבים קשה, נראה לי שאני באיזון עם נטייה למטה...
    התחלתי ללמוד והבעיה שלי זה שכל פעם שאני בחברה עם אנשים אני מרגישה חרדה ובושה קשה מאוד, בכיתה אני לא יכולה לענות או להגיד תשובה מרוב בושה, אני כל הזמן חשה שהמורה בוחן אותי אני מפחדת אפילו לעשות רעש שלא ישימו לב אליי או לצאת באמצע שאני צריכה לשירותים שוב שלא ישימו לב ויתבוננו בי..
    יש לי את הבעיה הזאת כבר המון המון זמן, כשהייתי במאניה היא קצת נעלמה למרות שעדיין הייתה קיימת אבל היתה לי מין מסכה כזאת, כנראה שבמצב של דאון החרדה מתעצמת, ניסיתי בעבר לקחת בשביל זה כדורים שלא ממש עזרו והתנגשו לי עם הכדורים למאניה דיפרסיה ואף לפעמים גרמו לי למאניה, אני האמת לא חושבת שזאת בעיה פסיכיאטרית אני חושבת שזה יותר בעיה פסיכולוגית אני יודעת בהיגיון שלא יכול לקרות לי כלום אבל התת מודע שלי לא מבין את זה ושוב נגרמת חרדה, אני בחורה אינטליגנטית ומבינה הרבה בפסיכולוגיה וגם קוראת הרבה ואני יודעת שזה נגרם לי מטראומה ואני יודעת שהכל בראש ואני יודעת שזה נבואה שמגשימה את עצמה אבל החרדה לא מקשיבה להיגיון והיא תוקפת אותי בכל הכוח כל פעם שאני ליד אנשים, עבדתי על עצמי בעבר על הקטע ההתנהגותי הטכני יותר שקצת עזר אבל בכל זאת לא העלים את התסמינים הפיזיולוגים וגם יש הרבה מאוד סיטואציות חברתיות שקורות שלא ניתן להתכונן אליהם מראש, ניסיתי לקחת את החרדה ו"להפוך" אותה כלומר במצב של עוררות במקום לפחד להתקיף ואז יצא שהייתי מאוד אגרסיבית ונגרמו מצבים מאוד מביכים ומאוד לא נעימים, ואנשים חשבו אותי לפראנואידית פסיכית כי יש בחרדה הזאת פן של פראנויה קצת, אפילו ניסיתי טיפולים אלטרנטיבים ומיסטיים שונים ומשונים, חשבתי להחליף שם אצל נומרולוג ובסוף לא עשיתי את זה, כלום לא עזר לי, הייתי אצל פסיכולוגים ופסיכולוגיות ואף אחד לא היה ממש מומחה לעבוד עם חרדה חברתית...
    אין לי חברים וקשרים גם בגלל הבעיה הזאת...
    האם יש דרך שאיתה אני יכולה להתגבר על החרדה החברתית וליצור קשרים עם אנשים וסוף סוף לחיות כאדם נורמלי? תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדה חברתית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לבובית

    ד''ר אודי אורן
    24/09/2009

    לבובית שלום,
    בנוסף לטיפול התרופתי חשוב שתהיי בטיפול ובליווי פסיכולוגי.
    טיפול EMDR או טיפול קוגניטיבי התנהגותי עשוי בהחלט לעזור.
    בהצלחה,
    אודי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו