מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חרדה חברתיתבובית24/09/2009
שלום רב.
אני בחורה בת 22 סובלת מהפרעה ביפולארית ומטופלת רק בסרוקוול 300 בלילה.
כיום אני מרגישה יחסית מאוזנת כי כבר הרבה זמן לא היה לי התקף מאניה או עצבים קשה, נראה לי שאני באיזון עם נטייה למטה...
התחלתי ללמוד והבעיה שלי זה שכל פעם שאני בחברה עם אנשים אני מרגישה חרדה ובושה קשה מאוד, בכיתה אני לא יכולה לענות או להגיד תשובה מרוב בושה, אני כל הזמן חשה שהמורה בוחן אותי אני מפחדת אפילו לעשות רעש שלא ישימו לב אליי או לצאת באמצע שאני צריכה לשירותים שוב שלא ישימו לב ויתבוננו בי..
יש לי את הבעיה הזאת כבר המון המון זמן, כשהייתי במאניה היא קצת נעלמה למרות שעדיין הייתה קיימת אבל היתה לי מין מסכה כזאת, כנראה שבמצב של דאון החרדה מתעצמת, ניסיתי בעבר לקחת בשביל זה כדורים שלא ממש עזרו והתנגשו לי עם הכדורים למאניה דיפרסיה ואף לפעמים גרמו לי למאניה, אני האמת לא חושבת שזאת בעיה פסיכיאטרית אני חושבת שזה יותר בעיה פסיכולוגית אני יודעת בהיגיון שלא יכול לקרות לי כלום אבל התת מודע שלי לא מבין את זה ושוב נגרמת חרדה, אני בחורה אינטליגנטית ומבינה הרבה בפסיכולוגיה וגם קוראת הרבה ואני יודעת שזה נגרם לי מטראומה ואני יודעת שהכל בראש ואני יודעת שזה נבואה שמגשימה את עצמה אבל החרדה לא מקשיבה להיגיון והיא תוקפת אותי בכל הכוח כל פעם שאני ליד אנשים, עבדתי על עצמי בעבר על הקטע ההתנהגותי הטכני יותר שקצת עזר אבל בכל זאת לא העלים את התסמינים הפיזיולוגים וגם יש הרבה מאוד סיטואציות חברתיות שקורות שלא ניתן להתכונן אליהם מראש, ניסיתי לקחת את החרדה ו"להפוך" אותה כלומר במצב של עוררות במקום לפחד להתקיף ואז יצא שהייתי מאוד אגרסיבית ונגרמו מצבים מאוד מביכים ומאוד לא נעימים, ואנשים חשבו אותי לפראנואידית פסיכית כי יש בחרדה הזאת פן של פראנויה קצת, אפילו ניסיתי טיפולים אלטרנטיבים ומיסטיים שונים ומשונים, חשבתי להחליף שם אצל נומרולוג ובסוף לא עשיתי את זה, כלום לא עזר לי, הייתי אצל פסיכולוגים ופסיכולוגיות ואף אחד לא היה ממש מומחה לעבוד עם חרדה חברתית...
אין לי חברים וקשרים גם בגלל הבעיה הזאת...
האם יש דרך שאיתה אני יכולה להתגבר על החרדה החברתית וליצור קשרים עם אנשים וסוף סוף לחיות כאדם נורמלי? תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה לבובית
ד''ר אודי אורן24/09/2009לבובית שלום,
בנוסף לטיפול התרופתי חשוב שתהיי בטיפול ובליווי פסיכולוגי.
טיפול EMDR או טיפול קוגניטיבי התנהגותי עשוי בהחלט לעזור.
בהצלחה,
אודי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
.jpg)

