בעיית הבנה המשפיעה על כלתחומי החיים

מנהל הפורום

ד``ר חיים היילפרין
ד"ר חיים היילפרין
ד``ר אודי אורן
ד"ר אודי אורן
לקביעת תור אצל ד"ר אודי אורן ללא פרסום בפורום
 
  • בעיית הבנה המשפיעה על כלתחומי החיים
    גל
    01/10/2009

    האם יכול להיות שמדובר בחרדה חברתית?

    -------

    היי,



    אני בת 20 ומגיל 12-13 בערך אני מרגישה שיש לי בעיות הבנה,הבנה בדברים פשוטים,קושי בהבנה בחיי היומיום. כשמישהו מסביר לי משהו אני בחיים לא מצליחה לעשות את מה שהוא מסביר או מבקש וזה מפריע לי וגורם לי להפסיד המון בחיים-לדוגמא:אני לא עובדת,אפילו לא התחלתי ללמוד נהיגה,אני בנבחרת ספורטיבית והחלטתי לעזוב כי אני פשוט לא מבינה מה מבקשים ואיך צריכים לעשות את התרגילים (תרגילים כמו קפיצה לגובה,קפיצה מעל מסוכות,זריקת כדור ברזל) אני רואה איך מבצעים את התרגיל ומחקה את התרגיל אבל כשמסבירים לי איך לעשות ונותנים לי הערות אני לא מבינה איך לתקן את התרגיל וכך לבצע את התרגיל נכון (מה שגרם לי היום במשך כל השיעור לעמוד בצד). זה קרה לי גם בצבא וזה פשוט הופך את החיים שלי לממש בלתי נסבלים מבחינתי.אני מרגישה מגוכחת בכל המקרים האלה מה שגורם לי לאבד את החשק ולא לנסות בכלל להתעקש,זה פשוט מוזר לראות מישהו שמסבירים לו 1000000 פעם והוא עדיין לא קולט.. נשווה את העניין רגע ללימודים-כשאני לומדת משהו וונותנים לי את הזמן והמרחב שלי,להיות עם עצמי,להבין לבד ולקרוא לבד אני יותר מסתדרת. הרבה הרבה יותר קל לי,אמנם זה לוקח הרבה זמן אבל אני מצליחה להבין וברמה גבוהה אפילו. אי אפשר להשוות חומר רב לבחינת בגרות לבין הבנה של תרגיל ספורטיבי (מה שגורם לי לחשוב שאולי מסתתר כאן משהו ריגשי)- אבל היכן אפשר לברר ממה באמת נובעת הבעיה הזו? מכונים כלשהם? (עשיתי איבחון טובה ומצאו לי בעיות קשב וריכוז אבל אני לא יודעת לאן לשייך את הבעייה הזו) ויותר חשוב מי בכלל מתעסק בזה,זה ממש לא בעיה מוכרת (גם החיפושים באינטרנט הוכיחו לי את זה ). הייתי אומרת שהבעיה הזו מפריעה לי יותר מהבעיות הלימודיות שלי מפני שזו בעיה שגורמת לי להפסיד בחיים המון דברים,אני יודעת שאם הבעיה הייתה נפתרת או לא קיימת בכלל הייתי נערה שונה לחלוטין,לא הייתי מפספת כ"כ הרבה דברים שאני רוצה לעשות בחיים,כואב לי שהחיים שלי צריכים להשתנות ואני צריכה לוותר על המון דברים בגלל הבעיה הזו.זה לא שתמיד אני גם יכולה לחקות את התרגיל שמבקשים ממני,לפעמים כשמשהו מסובך לי (למרות שאף אחד לא רואה בזה כמשהו מסובך או לא מובן וכל אחד יגיד שאין מה להבין) הכל פשוט לא מצליח להסתדר לי בראש ואז אני לא יודעת איך להתחיל את התרגיל,איך להמשיך ואיפה לסיים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגל

    ד''ר חיים היילפרין
    01/10/2009

    ברור ממכתבך שאת צעירה נבונה מאד ובעלת יכולות גבוהות, והתרשמות זו שמה את "בעיית ההבנה" שלך בעיקר בקונטקסט של חרדות ביצוע ובעיתיות בדימוי העצמי. מה לעשות ואצל בני אדם - בשונה מאד ממחשבים, למשל - הבנה, זיכרון, יכולת ביצוע וכיו"ב הם בבסיסם תהליכים רגשיים, ולחץ, הסחה או חוסר פניות עלולים לעשות שמות ביכולת ההבנה או התפקוד. גשי לטיפול אצל פסיכולוג קליני המטפל בחרדה בגישה הקוגניטיבית-התנהגותית - מזומן לך (בטווח של שבועות) תהליך צמיחתי מתגמל ומפתיע בעוצמתו שיאפשר לך בין השאר למצות את יכולותיך הקוגניטיביות וישחרר אותך אחת ולתמיד מ"בעיית ההבנה". אשמח לעזור לך בזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    גל
    02/10/2009

    אני שמחה לשמוע,תודה =]

    מהו טיפול קוגנטיבי? הוא מלווה בטיפול רגשי? כמה זמן הוא אורך?

    האמת שחרדת ביצוע ודימוי עצמי נמוך הועלו אצלי באיבחונים שעשיתי אבל אני לא יודעת אם לבדוק את זה בכיוון גם של לקות למידה (כי הרי יש לי בעיות בקשב והריכוז מה שאולי יכול להשפיע בנוסף),יכול להיות שבנוסף גם הרטלין יוכל לעזור לי בהבנה לפני אימון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגל

    ד''ר חיים היילפרין
    02/10/2009

    תשובה מפורטת בהרבה משאוכל לכתוב כאן לגבי הטיפול הקוגניטיבי תוכלי למצוא בחיפוש פשוט בגוגל. מדובר בטיפול קצר מועד בד"כ, וכן, הוא בהחלט מלווה בטיפול (= שינוי) רגשי.
    לשאלותיך האחרות - לקות הלמידה תרמה אולי בעבר את חלקה בהתפתחות הדינמיקה שתיארת לעיל אבל בשלב זה תרומתה זניחה. עם זאת, ריטלין עשוי לעזור לך לפני אימון - נסי ובתוך שניים-שלושה אימונים תדעי האם זה אכן עוזר. בכל מקרה, תרופה כזו או אחרת אינה הפתרון ל"בעית ההבנה" - אין תחליף לתהליך הצמיחתי עליו המלצתי בתשובתי הקודמת, העשוי לחולל מהפכה של ממש בחייך. בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    גל
    04/10/2009

    אקח לתשומת ליבי את המלצותיך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו