חרדת נהיגה

מנהל הפורום

ד``ר חיים היילפרין
ד"ר חיים היילפרין
ד``ר אודי אורן
ד"ר אודי אורן
לקביעת תור אצל ד"ר אודי אורן ללא פרסום בפורום
 
  • חרדת נהיגה
    ד.
    28/01/2010

    בתקופה האחרונה יש לי קשיים בנהיגה, פתאום אני מאבדת את הביטחון ומפחדת שאני לא אדע היכן להניח את הרגליים על הדוושות. זה קורה לי בעיקר בלילה ובכביש מהיר ומלווה בדפיקות לב מואצות וזיעה.
    אני מרגישה שאני חייבת ללחוץ על הדוושה של הברקס והקלאץ לוודא שאני יודעת היכן היא נמצאת, דבר שיכול לסכן אותי על הכביש בעיקר שיש מכונית מאחורי. אני נוסעת על 70 קמ"ש בכביש מהיר או חייבת לצאת במחלף הקרוב, לעצור ולהעביר הילוכים "לוודא שאני יודעת היכן הם".

    עלי לציין שאני נוהגת כבר 12 שנה, כל יום למרחקים יחסית ארוכים (30 דקות בכביש מהיר) ומעולם לא חוויתיבעיה דומה, תמיד היה לי המון ביטחון בנהיגה שלי.

    .בחודשים האחרונים אני אכן נוהגת פחות והביטחון שלי ירד לאור חוסר הצלחה בתחום המקצועי, אך כרגע אני עובדת במקום עבודה ממנו אני מרוצה ומוערכת, אך הוא מחייב נסיעה בכביש מהיר וגם בלילות.

    חוויתי בתקופת הנעורים התקפי חרדה שחלפו עם טיפול פסיכולוגי ותרופות לתקופה מאוד קצרה.

    האם מדובר בחרדה? כזו הדורשת טיפול תרופתי?


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדת נהיגה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לד.

    ד''ר חיים היילפרין
    28/01/2010

    כן, את אכן מתארת תסמינים חרדתיים. טיפול תרופתי אינו מתבקש כאן אלא מספר פגישות עם פסיכולוג קליני המטפל בחרדות בגישה הקוגניטיבית-התנהגותית. (מרבית הסובלים מחרדות נפטרים מהבעיה בטיפול קוגניטיבי-התנהגותית קצר מועד ללא טיפול תרופתי; הטיפול התרופתי רק ממסך את הגורמים לחרדה ולמעשה עלול לקבע אותה, ומוסיף בעייתיות משל עצמו. אני ממליץ על טיפול תרופתי רק במקרים שבהם המטופל חרד מכדי להיעזר ביעילות בטיפול הפסיכולוגי.)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סובלת מחרדת נהיגה דומה

    ש
    30/01/2010

    היי, אני בת 27, נוהגת כמעט 10 שנים.
    לפני כשנתיים, בזמן הלמידה למבחן הפסיכומטרי, הייתה לי תקופה של התקפי חרדה חוזרים, נעזרתי בטיפול פסיכולוגי שעזר לי לעבור את התקופה.
    הבעיה היחידה שאני פשוט לא מצליחה להתגבר עליה היא נהיגה בכבישים מהירים.
    תחושה של לחץ, לא יודעת על איזה דוושה אני לוחצת, מרגישה שההגה מושך אותי לשוליים, לא מסוגלת ליסוע בנתיבים שמאלים, לפעמים יש לי בעיה לפנות שמאלה, לא מסוגלת להשתלב.
    לפעמים אני מרגישה כאילו אני "תקועה" באותו המקום ורק מדמיינת שאני נוסעת אבל בעצם זה לא אמיתי.
    הטיפול הפסיכולוגי עזר לי להתקפי החרדה האחרים, היו לי גם פוביות נוספות שעברו, אך אני פשוט לא מצליחה להתגבר על חרדת הנהיגה.
    אשמח לדעת אם יש טיפול ספציפי שמיועד לחרדת נהיגה
    תודה רבה!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לש.

    ד''ר חיים היילפרין
    30/01/2010

    כן, כפי שכתבתי לעיל, ניתן להפטר מחרדת נהיגה בטיפול ייעודי של מספר פגישות עם פסיכולוג קליני המטפל בחרדות בגישה הקוגניטיבית-התנהגותית. בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נהיגה רגועה ובטוחה

    רויטל גולן
    01/02/2010

    *** ההודעה הוסרה - נא לא להעלות הודעות שיש בהן משום פרסום לגוף מסחרי ***

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו