מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כאבי גב ושוקיים בשכיבהאני01/11/2011
שלום רב. בן 33. סובל 10 שנים מבקע/ניוון דיסק L5S1 המתבטא בכאב גב תחתון המקרין לרגל. ב-3 שנים אחרונות החמרה. טיפולים שמרניים לרבות אפידורלים לא הועילו.
כדורים כגון: ארקוקסיה, אטופן 600*2, קספו - לא עוזרים יותר מאקמול.
בעבר לקחתי קלונקס שלהפתעתי קצת עזר (לקחתי אותו על מנת להקל על הירדמות והוא הקל קצת בכאב).
לאחרונה טופלתי מספר חודשים בליריקה. היה שיפור קטן (בעיקר בהקרנה לרגל).
הפסקתי עם הליריקה והקלונקס עקב תופעות לוואי של עייפות וחוסר ריכוז (בהתאמה) והעובדה שהן מקלות רק ב-20-30 אחוז כך שתופעות הלוואי לא שוות את זה. (כלומר אם אני לא ישן טוב עקב הכאבים קרי ישן בממוצע 3-4 שעות ללילה אזי ניתן איכשהו, עם הרבה קפה, לתפקד. שאני על ליריקה ובכל זאת ישנתי רק 3 שעות בלילה, עקב הכאב, אזי גם קפה שחור כל חצי שעה לא עוזר).
צריבה (קובלציה) הועילה מעט.
הוצע לי, עוד לפני הקובלציה, ניתוח קיבוע בינחולייתי. אני נרתע עקב כך שאיני בטוח כלל שזה יפתור את הבעיה. כלומר להבנתי (המאוד מצומצמת שכן אני רו"ח ולא רופא..) כאב שנמשך כבר למעלה מ-3 שנים 24/7 כבר גרם לנזק לעצבים. אם הצריבה לא הועילה איני רואה כיצד קיבוע של החוליות יגרום לעצבים להפסיק לשדר כאב (אני בכיוון?).
לאחרונה החלו לי כאבים חזקים בשוקיים הקדמיות. הכאב מלווה בתחושה של שריפה ורעד (כאילו השוקיים רוטטות). תחושה זו מתעצמת מאוד במצב של שכיבה. במהלך היום אני מסתדר וחי עם כאב נסבל אך הבעיה היא בלילה - מאוד קשה עד בלתי אפשרי להירדם במצב בו הרגליים/שוקיים ממש רוטטות.
שאלותי: האם התופעה (של השוקיים) מוכרת? השערה מדוע גובר דווקא בשכיבה בו הגוף כביכול נח? קשור לזרימת חמצן לקויה?!? (אני אדם מעשן)
מה היית ממליץ למצב זה על מנת להשיג הקלה ברעד/רטט/כאב.
אציין שאין לי הגבלה בתנועה ומתבוננן מהצד לא ינחש שקיימת בעיה. ושוב במהלך היום אני מסוגל לסבול את הכאב אך עיקר הבעיתיות היא בלילה שכן הכאב בשכיבה גובר פי כמה.למה? סליחה על אריכות הדברים אך מאוד אודה להמלצתך מה . תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הלו?..
אני24/11/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאבי גב ושוקיים בשכיבה - תגובה
ד``ר זאב קריסטל30/11/2011שלום
אם תרופות גורמות לך תופעות לוואי בלתי נסבלות וניתוח לא בא בחשבון, הפתרון הטוב ביותר הוא השתלת אלקטרודה אפידוראלית לגרויי חוט השדרה.
עליך לפנות למרכז כאב בו הפעולה מתבצעת לקבלת הסבר מפורט והדרכה הנושא.
חפש ב-Google - Spinal Cord Stimulation
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

