בעיות בזיכרון מסוג מסוים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בעיות בזיכרון מסוג מסוים
    יובל
    12/04/2013

    שלום,

    אני בן 30, בריא, ללא בעיות מיוחדות.
    יש לי זיכרון טוב בדברים מסוימים וגרוע בדברים אחרים. קשה לי לשים את האצבע על ההפרדה ביניהם, אבל הנקודות שבהם הזיכרון גרוע מפריעות לי מאוד.

    למשל-
    הזיכרון שלי טוב, אפילו טוב מאוד, בכל מה שקשור ללימודים, תוכן של שיחות, מידע היסטורי, דברים שקראתי, סרטים שראיתי וכדומה.

    אבל אני זוכר גרוע מאוד שמות של אנשים, פרצופים, מספרים, תאריכים (אישיים, לא היסטוריים), שמות רחובות. אני יכול לשכוח את המידע הזה שנייה אחרי שקיבלתי אותו. לפעמים זאת בעיה של שליפת המידע. כלומר, אני יודע שאני זוכר את השם של מישהו/י אבל אני לא מצליח לשלוף את השם מהזיכרון. אני מתקשה גם לזכור פרטים אישיים על אנשים - איפה הוא גר, איפה הוא למד, איך קוראים להורים שלו. גם כשמדובר באנשים קרובים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות בזיכרון מסוג מסוים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות בזיכרון מסוג מסוים - תגובה

    גל גפן-ריטר
    18/04/2013

    יובל שלום ,

    הייתי שמחה אם היית מפרט איזו שאלה מטרידה אותך בנושא של הזיכרון ומה אתה מבקש לדעת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות בזיכרון מסוג מסוים - תגובה

    יובל
    18/04/2013

    החלק הגרוע של הזיכרון שלי מאוד מציק לי. קשה לי מאוד בעיקר עם זה שאני לא זוכר שמות של אנשים או פרטים על אנשים. זה גם פוגע בעבודה שלי. רציתי לדעת האם זאת תופעה מוכרת? מה הסיבה לזה? האם יש לזה הסבר? האם יש משהו לעשות עם זה? האם יש דרך לחזק את הזיכרון מהסוג הזה?

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות בזיכרון מסוג מסוים - תגובה - תגובה

    גל גפן-ריטר
    22/04/2013

    יובל שלום,

    התופעה שאתה מתאר היא בהחלט תופעה מוכרת ונורמטיבית. בדיוק כפי שתארת לכל אחד מאיתנו יש נקודות בהן הוא חזק יותר ונקודות בהן הוא פחות טוב. אין מה לעשות אנחנו לא מושלמים. בכל מקרה אפילו מבחינת נוירואנטומית, הוכח כי הזיכרון לפנים מצוי באזור מוחי אחר מאשר זיכרון למידע של טכסט.
    במידה וזה חשוב לך לזכור פרטים כאילו או אחרים אפשר לפתח אסטרטגיות אשר יעזרו לך להפנות יותר קשב למידע אותו אתה רוצה לזכור, לחשוב על שיטה לקודד את שמו, למשל לקשר את שמו למידע נוסף שיעזור לך לשלוף את השם שלו מהר יותר. אתה יכול לרשום את המידע אותו אתה רוצה לזכור וכו'.

    שיהיה בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו