היפר ונטילציה והפרעות דיבור

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • היפר ונטילציה והפרעות דיבור
    אור
    13/07/2015

    בן 23. משקל 60. נוטל תרופות פסיכיאטריות מגיל 20.
    סובל מהתקפי היפר ונטליציה חריפים מלווים בהמון חרדה .

    טופלתי בעבר באסטו, רסיטל וסרוקסט אך ללא הצלחה.
    טיפולי ה-SSRI לא המענה שלי כך הבנתי ביחד עם הפסיכיאטר.
    ולכן כיום אני 3 חודשים בלי תרופות בכלל. מרגיש בסדר יחסית
    אך הבעיה לכתחילה נשארה.

    אני חווה ביום יום סטרס יומ יומי שמתבטא:
    כאבי ראש כרוניים
    גמגמום בדיבור\דיבור לא שוטף
    בעיות במערכת העיכול
    חשיבה חרדתית וסגורה (נמנע מסיטואציות חברתיות, רואה כל דבר שלילי, חוסר ביטחון)
    זיכרון לקוי (לא מסוגל לשחזר במוחי זיכרון אחד בשלמותו)
    לא מצליח לעשות חישובים במוח
    מרגיש שאני לא מנצל את המוח במלוא הפוטנציאל שלו
    אין דמיון
    חוסר שיווי משקל

    השבוע לאחר תקופה לא קצרה, קיבלתי התקף היפר ונטליציה מלווה בחרדה חזק מאוד, שכלל:
    הרגשת חשמל ונימולים חריפה מאוד בכל הגוף
    מכפות הידיים, רגליים, בטן, ידיים וראש.
    הרגשתי כאילו נותנים לי מכות בבטן.
    אצבועות הידיים שלי פשוט ננעלו פנימה.
    לא יכולתי להוזיז את האצבעות בשני הידיים לא הצלחתי להחזיק כדור הרגעה
    אז פשוט הכניסו לי אותו לתוך הפה.
    שריפה בחזה.
    קוצר נשימה
    סחרחורת.
    וכל פעם שעצמתי את העיניים,
    התחלתי לראות הזיות ויזואליות ממש מפחידות ומלחיצות שפחדתי לעצום את העינים.

    אחרי כדור לוריבאן, נרגעתי. והכל היה בסדר

    ביצעתי בעבר בדיקות רפואיות מקיפות כולל צילום חזה, CT מוח, בדיקות דם מקיפות,
    ונמצאו תקינים.

    נקודת האור תמיד קוראת אחרי התקף של היפר ונטילציה, כשהוא נגמר..
    אני מרגיש נורא נקי וצלול, אחרי שרמות הפחמן והחמצן הופכות להיות מאוזנות בגוף,
    חוזר לי כל הביטחון העצמי כל השמחת חיים, אני לא מרגיש שום שמץ של לחץ וחרדה
    אם למשל לפני 30 דקות לא יכלתי לשלוף מהזיכרון מה עשיתי אתמול, אני בקלות יכול לשלוף מהזיכרון זיכרון של ילדות מלפני 14 שנה ולראות אותו בבירור במוחי כמו סרט,
    אני יכול לחשוב בצורה בהירה פתאום כל המאגרי ידע פתוחים אני כבר לא מרגיש סנילי
    זה בעצם איך שאני אמור לתפקד וככה אני זוכר את עצמי בעבר הרחוק, לפני שכל הדברים הללו צצו אל חיי.
    רציתי לדעת למה זה קורה לי דוקא אחרי היפר ונטילציה, באיזה מצב נמצא הגוף שמאפשר את זה? ואיך אני יכול לשמר את זה ולא שיום למחרת הכל חוזר לי.
    (כי זה פשוט כל פעם אחרי התקף כזה מגיע השחרור המדהים ואז חוזר חלילה)
    אולי יש לי בעיה ברמות הפחמן והחמצן בגוף שגורמות לכל זה
    ואני צריך אולי משאף או משהו או לעשות בירור נשימתי.
    בירורים שלא בדקתי עד כה שיכולים להיות המקור לבעיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היפר ונטילציה והפרעות דיבור - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    31/07/2015

    אור שלום,
    קודם כל סליחה על העכוב של התגובה. למרות לתיאורך המקיף, לצערי אין לי תשובות בשבילך כי לא מקיאה בתופעות הספציפיות כפי שאתה חווה. עליך להתייעץ בנושא עם הפסיכיאטר המטפל שלך. עם זאת, נראה שלא קיימת פגיעה קוגניטיבית של לעצמה, והמצבים בהם אתה מתלונן על בעיות הם על רקע נפשי. אולי כדאי לך ללמוד להתאמן בהרפיה וטכניקות שונות לצורך הרגעה ושליטה עצמית.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו