חוסר זכרונות של תקופות מהעבר

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חוסר זכרונות של תקופות מהעבר
    מוטי
    11/04/2010

    שלום רב,
    אני בן 33 והבעיה שלי היא שהזכרונות שלי מהעבר - מהצבא (שירתתי 3 שנים בשירות קרבי), ומהישיבה התיכונית (תקופה מלאת חוויות בחיי) - חלשים מאוד. חוסר הזיכרון מאוד מתסכל אותי. אלה תקופות שבהם הזכרונות לדעתי אמורים להיות חזקים, אבל במקרה שלי הם ממש חלשים.
    חשוב לציין, שהשלמתי לימודי תואר שני ורמת המשכל שלי מעל הממוצע.
    שאלתי היא, מדוע הבעיה קיימת, והאם יש דרך לרענן את הזיכרונות הללו מהעבר?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זכרונות של העבר

    ד``ר שרה רפפורט
    19/04/2010

    מוטי שלום,
    במקרה שלך לא מדובר בהפרעה קוגניטיבית כלשהי. הזכרונותיך של העבר כנראה נמצאים ב"מחסן" אך הן לא נגישות על רקע מנגנוני הדחקה מסיבות רגשיות כלשהן. לפעמים אנו לא זוכרים תקופות מסוימות כי הן חסרות משמעות עבורנו , או לחלופין, הן לא נעימות ומעוררות רגשות קשות עבורנו.
    ניתן לעזר ברמזים, סיפורים, אסוציאציות, תמונות ועוד, כדי להיזכר בעבר שנדחק. יש אנשים שבמהלך טיפול פסיכולוגי מתחילים תהליך של התעררות ומקבלים מפתח לגישה למחסן, ומתחילים להיזכר קטעים של העבר.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו