הבדל בין תפוח אדמה לפסטה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הבדל בין תפוח אדמה לפסטה
    מיטל
    04/10/2018

    אני חולה שמנת... אני מרשה לעצמי פעם בשבוע להתפנק בארוחה מושחתת שתמיד כוללת שמנת. השאלה היא אם יש איזשהו הבדל בין תפוח אדמה לפסטה, מה עדיף בסופו של דבר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הבדל בין תפוח אדמה לפסטה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיטל, שלום

    רחל גרנות
    06/10/2018

    שלום לך, פסטה ותפוח אדמה שייכים לקבוצת הפחמימות. קבוצה זו מספקת לנו אנרגיה זמינה. בעצם, היא הדלק של הגוף, מעלה רמות סירוטנין בדם . זהו חומר שאחראי על מצב הרוח. בקיצור, קבוצה חשובה וחיונית. תפוח אדמה, לצערי, לא נחשב לפחמימה איכותית במיוחד. הוא בעל ערך גליקמי גבוה, כלומר, הסוכר שבו נספג במהירות. אם אוכלים את הקליפה, זה מאט במידה את מהירות הספיגה ומוסיף סיבים תזונתיים וויטמינים. יתרון נוסף הוא שתפוח אדמה אחד מכיל 80 קלוריות בלבד, לעומת חצי כוס פסטה מבושלת שמכילה 80 קלוריות. ובינינו, מי יכול להסתפק בחצי כוס? כך, שבמנת פסטה יש לפחות 4 מנות, כלומר, שווה ערך לארבעה תפוחי אדמה. קשה לי, כמובן, לומר ששמנת זה מזון מומלץ. אבל, אם זה עושה לך כיף, את נהנית ולא אוכלת את זה כל יום, אז, קדימה, תיהני. ופעם תפוח אדמה, פעם פסטה. וכמובן, פסטה מקמח מלא שיש בה יותר סיבים תזונתיים (יש פירוט בכל אריזה) מומלצת יותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הערה להודעה

    שלומי כהן
    07/10/2018

    היי רחל,צהריים טובים לך.מה שלומך?????

    אני רק רוצה לתת הערה קטנה אם זה בסדר מבחינתך,להודעה שכתבת למיטל....בהקשר לתפוחי אדמה...אז ההערה שלי שאפשר להוסיף תפוחי אדמה,הם נורא טעימים,הם שייכים גם לקבוצת הדגנים..אני יודע מה זה קבוצת הדגנים,אני הרבה פעמים אוכל לפעמים אורז ועוף ביחד וגם תפוחי אדמה בצד,הם נורא טעימים ובריאים,יש בהם מינרל אשלגן שחיוני לבריאות הלב..אפשר להוסיף לארוחה,הם נורא טעימים,אפילו בארוחה המפסקת של יום כיפור אכלנו תפוחי אדמה נורא טעימים.....אני יודע שלעומת פסטה,פסטה מכילה יותר סיבים תזונתיים ויותר ויטמינים ומינרלים.....אבל שוב אפשר להוסיף.....זה נורא טעים ובריא....למה אמרת לה שזה לא איכותי ולא משהו??


    מחכה לתשובה ויום טוב.

    שלומי כהן.

    נ.ב-מקווה שזה בסדר שהערתי מבחינתך...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלומי, שלום

    רחל גרנות
    08/10/2018

    שלום לך, כפי שציינתי תפוח האדמה הוא בעל ערך גליקמי גבוה. כלומר, הסוכר שבו מתפרק במהירות ונכנס לזרם הדם יחסית מהר יותר מפחמימות אחרות בעלות ערך גליקמי נמוך יותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו