מה עושים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מה עושים
    עידו
    20/06/2014

    שלום... אשמח אם תענו בדגש לפסקאות המסומנות
    *אני בן 21,
    הרבה זמן שאני מרגיש שקצת איבדתי את חדוות החיים..זה התחיל מהגיוס לצבא שקטע כביכול תקופה נפלאה..כיום אני משוחרר כבר חצי שנה ועדיין מרגיש שחסר לי משהו בחיים..הצבתי לעצמי מטרה שיפור המראה החיצוני ואני מרגיש שרכשתי מעין אמונה כזאת שעד שאני לא משפר את המראה החיצוני שלי אני נסגר.. בהרבה פחות יוזם קשר עם נשים,וקצת יותר כבד באופן כללי בגלל שכרגע אני לא ממצה את עצמי חיצונית וזה כאילו מוריד לי את הביטחון ומרגיש לי לא שלם ולא ממצה להגיש את עצמי כפי שאני לעולם,עקב כך אני קצת יותר סגור ורמת האושר שלי ירדה במידה מסוימת בגלל זה.. ואבדה לי במידה מסוימת האופטימיות..מסתכל פעמים רבות אחורה על העבר..

    *באופן כללי גם קשה לי עם מסגרות,קשה לי להתמיד בעבודה ולנהל חיים תקינים במידה מסוימת לצד מסגרת של עבודה..למרות שבבית ספר היה לי בסדר כמו כולם..

    *אם אפשר "לקמט" את הדרך להצלחה אז משמעת עצמית/התמדה היא המפתח..אבל איך באמת מניעים את עצמנו להתמדה?
    אם תוכל אני מאוד מאוד אשמח אם נוכל לבנות תהליך שבוא ננהל דיאלוג שאני אפרט יותר על המטרות ועל כל מה שתבקש ואתה תגמול לי מניסיונך, כך העזרה שלך תהיה ממוקדת כלפיי ספציפית..
    תודה רבה, עבודתכם היא עבודת קודש! :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה עושים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה עושים - תגובה

    איציק יצקן
    20/06/2014

    שלום עידו,
    יש בך הבנה רבה למצבך.
    עם זאת אתה לא ממש מסמן מטרה: מה בדיוק אתה רוצה להשיג.
    ברשותך אסדר ואדייק את הדברים:
    האמונה שלך ש"עד שאתה לא משפר את המראה החיצוני אתה נסגר" מעוררת את ההתנהגות הזאת של אי יוזמה (שכן למה להתאמץ אם ממילא המראה שלי טעון שיפור?) התוצאה - מפלס האושר יורד. הרי לך יצירת מציאות.
    כך למעשה נוצר מעגל סגור תוקע.
    כדי לשנות את זה עליך לנסות לאמץ לעצמך אמונה אחרת. נתחיל במראה החיצוני: למשל "המראה החיצוני שלי הוא טוב" (אם יש מקום לשיפור אמצא דרך לתקן את תספורתי ולהיטיב את בגדיי) - כך תמצא עצמך יוצא אל העולם עם הרגשה של יופי והמציאות החיובית לא תאחר לבוא.
    ברור שהבנו ממה שכתבתי שלאמונה בעצמך או בעולם (שמביט בך) יש השפעה מכריעה על המציאות.
    ואפילו במכתב שלך יש נקודת מבט חיובית על עצמך שאפשר להיבנות עליה: אתה מתאר כי "בבית הספר היה לך בסדר, היית כמו כולם..." אם תביט בעצמך שוב תגלה שלא השתנה הרבה.
    לגבי ההתמדה - ברור שהיא אכן המפתח. ולשאלה איך לרכוש כישורי התמדה יש כמה תשובות. הראשונה היא כאמור לאמץ נקודת מבט אחרת, חיובית, על עצמך שתוסיף לך אנרגיות ובנוסף עוד כמה נקודות ובהן מציאת משמעות במעשים שלך, סקרנות אל תוכך, סימון מטרה, ניצול כוחות המעשיות והפיכת היצר ליצירה.
    תהליך אימוני מזהה את החוזקות שלך והולך אתך צעד צעד לסמן מטרה, ללמוד לנצל את החוזקות ולהגדיר את היכולות ולהגיע להצלחה.
    בהצלחות,
    איציק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה עושים - תגובה

    גרשון מורג
    20/06/2014

    שלום עידו,

    תודה על פנייתך. לא תמיד יש לאדם את האומץ להכיר בעובדה שמשהו אצלו לא מתנהל בצורה חיובית והוא צריך עזרה בנידון. ועוד יותר אומץ נדרש לבצע את הפעולה של בקשת העזרה.
    אז כל הכבוד, אתה כנראה בחור אמיץ ומודע לעצמך במידה רבה.

    הרשה לי עכשיו להוסיף כמה שורות לדברי הטעם של איציק, הקולגה שלי.
    מה שאתה מציין בפנייתך הינה בהחלט ההשתקפות של איך שאתה רואה את העולם סביבך ובעיקר איך אתה רואה את עצמך בעולם הזה.

    עלי להסביר: לכל אחד מאתנו יש פרדיגמות (תבניות חשיבה) שדרכם אנו רואים וחשים את המציאות. כאילו משקפיים עם עדשות בצבע מסוים: אם ורודות אז הכול יראה ורוד, אם אפורות הכול יראה אפור...
    לא רק זה, בנוסף לכך אנו כל הזמן עסוקים באיסוף הוכחות שאכן הפרדיגמות שלנו נכונות! ברוב המוחלט של המקרים זה לא תהליך מודע, אבל זאת הבעיה כי הוא מנהל לנו את החיים. הוא בכלל קובע לנו את גישתנו לחיים עצמם!

    אז מה אפשר לעשות? דבר ראשון זה לעצור רגע ולהציב סימן שאלה ע-נ-ק אחרי כל קביעה מהקביעות שאתה קובע. לשאול את עצמך האם המשפט/קביעה/פרדיגמה הזאת משרתת אותך או לא משרתת אותך. לראות האם זו האמת לאמיתה (ממש!) או שרק אנחנו קבענו אותה כאמת. וכו' וכו'. השלב הבא זה מה אנחנו יכולים (במודע!) לשנות בפרדיגמה הזאת.
    ברוב המקרים, כבר התבוננות מפוכחת על הפרדיגמות הנ"ל גורמת לשינוי משמעותי בגישה לחיים ואימוצם של תבניות חשיבה חיוביות חדשות.

    אינני אומר שזה תהליך קל, אבל הוא אפשרי והוא נעשה הרבה יותר קל ומשמעותי בעזרתו של מאמן אישי, בעבודה משותפת.

    וכפי שהיה אומר ידידנו מהטלוויזיה, ז'וז'ו חלסטרה: "..ותחשבו על זה...!!"

    בהצלחה,
    גרשון.


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בפועל?

    שרית
    17/08/2014

    וואו כך גם אני מרגישה! הרבה דברים שרוצה לפעמים אפילו מבלבל להחליט מה רוצה, לפעמים ההעדפה היא לא להחליט מחשש שזו לא תהיה הבחירה הנכונה. כך שנותרת בחוסר מעש וקידום של חיי. אז באמת מה עושים "בשטח" אחרי כל התאוריה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בפועל? - תגובה

    גרשון מורג
    18/08/2014

    שרית יקרה,
    כל מה שאיציק, הקולגה שלי, כתב וכל מה שאני כתבתי, זה לא "בתאוריה". זה ממש במעשה.
    אם את מצפה שנשלוף שרביט קסמים ונפתור את כל הבעיות בהנפה אחת, זה לא יהיה. גם כדורים לפתרון בעיות כאלה אין בנמצא. הכול תלוי בך ובעבודה שתשקיעי עם ועל עצמך. כמובן שאפשר להיעזר בעזרתו והדרכתו של בעל מקצוע כמו מאמן אישי.
    בכל מקרה, אני מציע לך לקרוא בעיון רב שוב את מה שכתבנו ולנסות להפנים את הדברים.
    כאמור, פניה לאימון אישי יכולה להיות לעזר רב.
    בהצלחה!
    גרשון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו