איך אני מתקנת יחס עבר שלי כלפי אחותי?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • איך אני מתקנת יחס עבר שלי כלפי אחותי?
    ברטב
    07/03/2016

    מיררתי לה את החיים כל הילדות וגם בבגרות עד ש"ברחה" מבית הורינו. הפעלתי כלפיה אלימות פיסית, הייתי מעירה לה אוכל יקר שהיא כביכול אוכלת תמיד הייתי אגואיסטית ודאגתי רק לעצמי ולא התחלקתי איתה בכלום. גדלנו במצב כלכלי די נחות ולעיתים קרובות כשהיה לנו משהו מתוק היייתי לוקחת לעצמי מבלי לתת לה היא היתה מיואשת וכבר לא ביקשה כלום לעצמה כל ילדותה סבלה מחולשה ותת משקל ואף אחד לא חשב לדאוג לה לעיתים קרובות אמא שלי לא היתה דואגת בכלל לשים לה מספיק אוכל לבית ספר והיא היתה סובלת רעבה. לא שהמצב הכלכלי היה כה גרוע פשוט לא ספרו אותה. עכשיו אנחנו מנסים לכפר על זה אבל איך עוזרים לה להתגבר על משקעי העבר? כי היא שתקנית ומדחיקה ואני יודעת שזה יתנקם בה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך אני מתקנת יחס עבר שלי כלפי אחותי? - תגובה

    גרשון מורג
    08/03/2016

    ברטב יקרה,

    ראשית עלי להוקיר אותך.
    אני מאמין שנהגת כלפי אותך בעבר כפי שאת מתארת בהודעתך וזה בהחלט לא ראוי לשבח, בלשון המעטה.
    אך מצד שני כנראה את עברת תהליך אמיץ של צמיחה מודעת שמביא אותך לנקודה ש: א) את מסוגלת לראות היום בעיניים פקוחות את מה שהיה בעבר, ב) לקחת אחריות על מה שהיה ועל חלקך בכל העניין וג) לחפש דרך לתקן את מה שניתן לתיקון תוך לקיחת אחריות.
    בשביל כל זה צריך הרבה אומץ והרבה פתיחות ועל כך מגיע לך כל הכבוד אחד גדול מאוד!!!

    עכשיו לגבי מה ניתן לעשות בהמשך.
    ראשית, חשוב ביותר להבין שאנחנו לא יכולים לשנות אנשים אחרים. אנחנו יכולים לשנות רק את עצמנו ואולי דרך השינוי האמתי שלנו נוכל להשפיע על אנשים אחרים לשנות את עצמם.
    בהתאם לנ"ל, מה שאת יכולה לעשות (ואני ממליץ לעשות) זה להיכנס לתהליך אימוני שיעזור לנקות ולרפא אצלך את הפצעים, האשמה והמטען הכבד שאת סוחבת על כתפיך מן העבר.

    בנוסף וללא כל קשר לנ"ל, אני מאוד ממליץ כצעד ראשון בקשת סליחה מ-פ-ו-ר-ט-ת מאחותך. זו לא יכולה להיות בקשה כללית של "סלחי על כל מה היה". זו חייבת להיות בקשת סליחה בה את מציינת כל מה שיתרחש, מציפה את זה, מראה שאת מודעת לעומק של מה שהיה ולאחריות שלך למה שקרה.
    בקשת הסליחה וקבלת האחריות צריכות לבוא מעומק הלב כי דברים מהלב מגיעים ללב ואת צריכה להגיע ללב אחותך כדי שהיא תוכל להתחיל בתהליך ריפוי של עצמה ואין ספק, לפי התיאור שלך, שאחותך תצטרך לעבור תהליך כזה.

    אין צורך שאאחל לך אומץ ופתיחות כי זה כנראה יש לך, ללא ספק. אז תרשי לי לאחל לך המון חמלה ויושרה כי רק באמצעותם תצליחי למלא את המשימה המדהימה שעומדת בפניך.
    בהצלחה רבה!
    גרשון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו