אימון אישי /קואצ'ינג: אז מה זה באמת

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אימון אישי /קואצ'ינג: אז מה זה באמת
    מיטל ורצברגר
    31/12/2007

    לאחרונה נחשפנו באמצעות כלי התקשורת השונים למושג ולמקצוע "אימון אישי" (קואצ'ינג). כחלק ממאמץ קיים למקצע את האימון האישי, להגדירו בקווים מנחים ובקביעתו כמקצוע מוגדר ברשימת המקצועות, מצאתי לנכון לשפוך אור בנושא ולהבהיר לקהל הרחב במה למעשה מדובר.

    האימון האישי הינו תהליך סיסטמתי של שיתוף פעולה, ממוקד בפתרון ובעל אוריינטציה של תוצאות. תהליך בו המאמן מתפקד כמסייע בהעצמת הביצועים, הלמידה העצמית וההתפתחות האישית של היחיד. האימון האישי, מעלה את רמת המודעות ומסייע ללקוח לקחת אחריות לשינוי ולפעולה. זהו תהליך של הגברת המודעות, שאילת שאלות וגירוי המחשבה, שעל פיהם היחיד לומד למצוא את התשובות לבעיותיו.

    לפיכך, בתהליך זה אין המאמן מתפקד על תקן יועץ, הוא אינו נותן את התשובות והפתרונות למתאמן, שכן אלה נמצאים בו, ובתנאי האימון ביחד עם כלי האימון עולים למודעות המתאמן ומגיעים ממנו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אכן אימון אינו ייעוץ ואינו טיפול

    דפנה סלען
    31/12/2007

    אני מאוד מסכימה עם ההגדרה של מיטל
    אכן, מקצוע האימון מתוקשר לאחרונה ולא תמיד מדייקים בהגדרה שלו.
    יש בלבול בין ייעוץ לאימון כאשר המאמן מתגלה לא פעם כיועץ ואפילו נותן הוראות לביצוע.
    באימון יש הרבה נישות. יחד עם זאת, אימון אינו ייעוץ ואינו טיפול.
    המאמן, כפי שאומרת מיטל – מעלה את רמת המודעות של הלקוח ע"י שאלת שאלות הבהרה, שאלות ממקום אחר, שמאפשרות למידה והתפתחות אצל הלקוח. בפעול מי שאחראי על הפעולות הוא הלקוח ולא המאמן.
    כאשר אנחנו פונים למאמן כדאי שנשאל אותו כיצד הוא מאמן ומה ה"אני מאמין" שלו.
    מתוך התשובה נוכל להבין ואף לשאול אם התהליך שהוא עושה הוא תהליך אימוני או כל תהליך אחר ( כמו ייעוץ או טיפול למשל). חשוב שנדע את זה לפני תחילת התהליך ולהחליט מתוך הבנה מה זה אימון לעומת שיטות התערבות אחרות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אימון זה אימון זה אימון זה....

    הילה פורטיס טויטו
    31/12/2007

    הי מיטל,
    קודם כל - את צודקת! ממש בשביל זה קמה לשכת המאמנים, ובקרוב מי שיקרא לעצמו מאמן יהיה רק מי שיעבור את מה שדורשת הלישכה בשביל זה.
    אם הייתי פונה למאמנת לדיאטה, הייתי רוצה לדעת שהאימון יתן לי את כל הכלים לאמן את עצמי בעניין ולשמור על השינוי. אם היא באה איתי ובודקת איתי מה אני קונה - היא אמנם בעלת ערך מאוד גבוה עבורי, אך לזה לא התכוון המשורר כשאמר "אימון".

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו