מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פרופסור יקר!כרמית03/10/2012
ברצוני לשאול אותך שאלה חשובה: סיפרתי על מקרה שארע לי במועדון לפני חודשיים בדיוק על חשש לדקירה מכוונת עם מזרק...ואמרת לי שאני סתם בחרדה מיותרת ושזו אגדה אורבנית.
ניסיתי באמת להתעלם מכך ולא לחשוב על זה..ולפני כמה ימים התחיל לי חום גבוה, דלקת גרון חריפה, הזעות, צמרמורות ואני בפחד נוראי.............כי קראתי על תסמונת איידס אקוטית...אגב כל התסמינים הקליניים הללו יכולים להופיע חודשיים אחרי?
דוקטור יקר, אני בפחד נוראי שמא חלילה זה באמת קרה וצדקתי...אני מתפללת לאלוהים שזה וירוס או אפילו מעדיפה שיהיה חיידק בגרון ורק לא המחלה הנוראית הזו...
מה הסיכויי שהסימנים הללו קשורים להדבקה?
האם ייתכן שאנשים נדקרו באופן מכוון ממזרק במועדון והם לא התייחסו כי לא הבינו שנדקרו ממזרק והיום הם נשאים? הרי ישנם אנשים שמקור ההדבקה שלהם אינו ידוע..אז אולי זה מזה?
הרי נכון שעולים סיפורים רבים באינטרנט בנושא של הדבקה מכוונת במועדון עם מזרק, אבל ייתכן שזה מבוסס על מקרים אמיתיים לא?
שאלה נוספת, באותו ערב במועדון הרגשתי דקירה, אך ייתכן שרק בהתחלה הרגשתי דקירה ואז אותו אחד הכניס את המזרק כדי להחדיר את הדם הנגוע שלו אלי ואז לא הרגשתי כבר? הרי גם בבדיקת דם, אתה מרגיש את המחט רק בדקירה הראשונית ולאחר מכן אינך מרגיש כלום וזה הפחד שלי...שאולי הוא עשה את זה ככ מהר שלא שמתי לב...אם זה הוחדר עמוק או לא... הרי הוא גם נצמד אלי דקה שתיים רצוף...
שאלה נוספת חשובה: במקרה של אדם שיש לו עומס נגיפי גבוה בדם והוא מחדיר את המחט עמוק כדי להדביק, האם תתכן הדבקה ודאית של 100% או שיש אפשרות שלא תהיה הדבקה כלל?
האם היה מקרה של אדם בריא שהזריק עם מחט של נשא אחרי כמה שניות ולא נדבק באיידס?
אנא התייחס לשאלותיי ברצינות, כי אני לא יכולה לישון בלילה מרוב פחד...זה רודף אותי...האמת ששכחתי מזה עד שהחל החום הגבוה, דלקת גרון חריפה והזעות....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פחד מהדבקה
צבי בנטואיץ03/10/2012כפי שאמרתי בתשובתי המקורית יש כל היסוד להניח שלא נדבקת ושאת סובלת מחרדה וכמובן מה שגקרה לך עכשיו אינו מוכיח דבר לגבי הדבקה.
המקרה שלך בסה"כ פשוט מפני שעברו כבר חודשיים מאז הארוע ולכן דבר ראשון שעליך לעשות זה ללכת להבדק לנשאות באחד ממרכזי האיידס או במעבדה פרטית או אצל הועד למלחמה באיידס. בועד תוכלי לקבל את התשובה תוך זמן קצר ואז כפי שאני צופה יתברר בודאות אם את נשאית או לא- אני משוכנע שהתשובה תהיה שלילית ובזה יסתיים העניין מבחינת ה HIV!! אם תמשיכי להיות אז בחרדה אני ממליץ מאוד על טיפול פסיכולוגי /פסיכיאטרי שיעזור לך להשתחרר מהפחד והחרדה.
לעניין ההדבקה המכוונת אין המון מקרים מדווחים על כך מפני שאין הרבה מקרים שכאלה שיודעים עליהם. וכפי שכבר ציינתי הנסיבות שאת מתארת ממש לא מעידות על סיכוי להדבקה בדרך זאת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)


.jpg)
