בן 4 וחצי

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בן 4 וחצי
    סילבי
    11/02/2008

    שלום וברכות על הפורום. בני בן 4 וחצי. מבחינת התפתחות מילולית הוא מאוד מתקדם עם אוצר מילים גדול, יכולת הכללה והפשטה, סופר עד 100 וכו'. לדברי הגננת הוא קצת "מפגר" בהתפתחות בתחום המוטוריקה העדינה ולפי דעתי גם במוטוריקה גסה. הוא עדיין לא מעתיק ריבוע או משולש ובקושי מצליח, עם הרבה עזרה, להעתיק צורת איקס. הוא עדיין לא צובע בתוך הקווים אלא בקשקוש על פני כל הדף. כשהוא רוצה לצייר דמות אנושית הוא מצייר מעין עיגול מקושקש כראש שממנו יוצאים שני קווים לשני הכיוונים (כלומר אין גוף ואין רגליים). הוא לא גוזר ולא מעוניין לגזור בכלל ולציין שגם לצייר ולצבוע הוא ממש לא אוהב. הוא לא מסוגל לעמוד על רגל אחת וגם בנושא השירותים יש עדיין בעיות בכך שהוא ממש מסרב לעשות קקי ומתאפק ימים עד שמבקש לעשות בסיר אבל אין בריחות בתחתונים . השאלה היא האם מדובר בעיכוב התפתחותי שדורש התערבות מקצועית או שניתן להמתין ולתת לו להשלים פערים. שאלה נוספת - בהתחשב בכך שעבורו ציור/צביעה וכו' הם מטלה לא אהודה במיוחד, האם להתעקש לעבוד איתו על זה בבית? אולי להניח לו ולתת לזה לבוא לבד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 4 וחצי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לסילבי

    ד''ר יורם זנדהאוז
    12/02/2008

    שלום וברכה,
    ראשית, מחמאות על התיאור המפורט.
    שנית, את מתארת כאן חוסר בשלות או איחור במוטוריקה עדינה (בעיקר) וכן קושי רגשי. לא כתבת אם מדובר בפג או בילד שנולד בסוף השנתון.
    נראה לי שאבחון בריפוי בעיסוק הוא הנידרש ועל פי ממצאיו ישקל הטיפול. יש צורך גם בהערכה ריגשית. בכל מקרה לא להתעקש אך גם לא להניח לענין ויש לפעול על פי הנחיות איש/אשת מקצוע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה והמשך (קצר הפעם)

    סילבי
    13/02/2008

    איך מגיעים לאבחון של ריפוי בעיסוק? צריך הפניה? ממי? והאם אבחון כזה גם מסוגל לאבחן את הצד הרגשי? הילד יליד ספטמבר. לא נולד פג אבל משקל נמוך מאוד - גבולי. ואני הייתי בתת תריסיות בהריון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    ד''ר יורם זנדהאוז
    13/02/2008

    צריך הפניה מרופא הילדים למרפאה בעיסוק התפתחותית ולמטפל/ת רגשי/ת. בדרך כלל זה נעשה על ידי הפניה אחת למכון להתפתחות הילד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו