מס' שאלות...

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מס' שאלות...
    לילי
    18/04/2012

    שלום רב,
    בני בן שנה ועשרה חודשים (נולד פג בשבוע 33).
    קיים אצלו קצת עיכוב מבחינת השפה, אבל לא מאוד משמעותי ואנחנו גם מטופלים אצל קלינאית תקשורת.
    לאחרונה התחיל לבדוק גבולות ולעשות הרבה "דווקא". למשל - הוא עולה על הספה ומסתכל עלינו בחיוך, כי יודע שאנחנו לא מרשים... דוגמא נוספת - הוא זורק אוכל למרות שיודע שאנחנו כועסים....
    בכל המקרים הללו הוא גם מסתכל עלינו לבדוק את תגובתנו.
    רציתי לשאול בעניין זה:
    1. האם זה אופייני לגיל?
    2. איך הכי כדאי להגיב?

    (מדובר בבן יחיד).

    בתודה מראש,
    לילי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מס' שאלות...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מס' שאלות... - תגובה

    20/04/2012

    לילי שלום,
    בנך מתקרב לגיל שנתיים, הידוע כ"גיל שנתיים האיום", "גיל המרד הראשון", או "גיל העצמאות" כפי שהוא מוגדר בפסיכולוגיה. זה שלב התפתחותי נורמטיבי, שבו הילד נאבק על עצמאותו וזהותו, בודק את גבולות היכולת שלו והסביבה כל הזמן.
    צריך למצוא את שביל הזהב בין התעלמות, כשהדברים נסבלים, לבין תגובה של כעס, כשהילד עושה דברים יותר קיצוניים. צריך לדבר אליו בתקיפות, ובטון כועס, כדי שיבין שההתנהגות שלו לא רצוייה.
    אין טעם בעונשים, הם אינם מקשרים הרבה בגיל זה.
    טוב שזו תקופה שחולפת.
    כל טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו