התפתחות וחששות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • התפתחות וחששות
    רוני
    13/08/2012

    שלום רב,
    בני הקטן והחמוד עוד מעט בן 10 חודשים, ואני מודאגת לגבי התפתחותו.
    אנסה לתאר את התפתחותו הכללית, סליחה מראש על האורך.
    מבחינת מוטוריקה גסה:
    מתהפך בחופשיות לשני הצדדים, מסתובב סביב ציר, זוחל גחון חופשי בבית, שוכב על הצד מידי פעם כשהוא על הבטן (כמו בחוף הים) מטפס עליי כשאני על הרצפה ונעמד על ברכיו לאחרונה, לא מתיישב בעצמו, לא מיישר ידיו בשכיבה על הבטן ואולי בגלל זה לא נעמד עד 6 לבד, רק אם אני מעמידה אותו על 6, שכן ברגע שאני מעמידה אותו על ברכיו ישר מתנדנד ומתיישב לבד יפה, כמובן עדיין לא נעמד.
    מבחינת מוטוריקה עדינה ותקשורת:
    אוחז אחיזת פינצטה יפה, מושיט יד למשחקים, קשר עין נראה תקין, מחייך, צוחק בקול, אומנם לא הרבה אבל כשעושה זאת זה מכל הלב, די סקרן, מסתכל על אנשים זרים בסקרנות ולפעמים מחייך, לא מפחד מזרים כלל, ולעיתים אף מושיט ידיו אליהם (האם מוזר?) לא בוכה כשאני הולכת (לא קרה הרבה, רוב הזמן איתו) וכשאני חוזרת הוא מסתכל ובוחן די בהלם.
    מבחינת מחוות והוראות:
    לא עושה שלום, לא מוחא כפיים, לא נותן דברים (אולי קרה פעמים ספורות), לא מניח ראש כשאני מבקשת, לא שירי ידיים. (כמובן עובדת איתו המון על הכול)
    כן מחקה בתיפוף כשאני מראה לו למשל איך אני מקישה על הסיר עם הכפית, בא ולוקח אותה ועושה זאת גם, לעיתים לא תמיד חוזר אחרי קולות שיעול וצעקה.
    מבחינת הבנת שפה:
    לאחרונה מסובב ראש לחפצים בבית שאני שואלת (לא מצביע), איפא אור? איפא בלון, מזגן, אורגן, מובייל, שעון, ציפור, וכו'. וכן ניראה שמתחיל לזהות איפא אבא? ואחיו הקטן (מחפש ומסתכל)
    כן מבין, רוצה מים?( זורק את המוצץ עוד לפני שראה את הבקבוק) בוא אליי (משיט ידיו) רוצה במבה? כפית, עוגיה (פעם אחת אכל עוגיה וכשנפלה לו שאלתי איפא עוגיה? וישר חיפש אותה.
    מצביע על הצעצועים, תמונות בספר עם אצבע המורה ומדבר, לוחץ על כפתורים.
    ממלמל הברות חוזרות, נה נה נה, מה מה מה, דה לעיתים מערבב הברות יחד.
    שוב סליחה על האורך פשוט אנני יודעת אם להיות מוטרדת לאור התפתחותו, שכן אני יודעת שאסור להשוות אבל האינדיקציה היחידה לדעת הוא ילדי הבכור בן ה-4 שעשה המון המון ויותר בגילו מבחינת הכללל ואולי אפילו יותר, הצביע על המון תמונות בספר ששאלתי, על חלקי גוף, חפצים, משפחה מורחבת, ביצע המון הוראות וניראה שהבין יותר והיה הרבה יותר קל ללמדו ממש קלט הכל במהירות, ומבחינת מוטורית מצויין.
    חשוב לי לציין (ואני לא יודעת אם יש קשר) שהילד בחודשיים האחרונים חולה המון בדלקות אוזניים כרוניות, חום הולך ובא, חוסר שקט ביום ובלילה המון על הידיים בשל כך, נראה די חלש, פחות מחייך מפעם, (היה הרבה יותר חייכני) ניסינו כמה סוגי אנטיביוטיקה במהלך החודשיים שאולי החלישו אותו ולא עזר, עכשיו שוב על אנטיביוטיקה מאוד חזקה אוגמנטין, הפיתרון הבא אם לא יעזור ניתוח כפתורים.
    אנא אודה לתשובתך באם יש נכון בחששי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התפתחות וחששות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סילחה שאני קטנונית

    yael
    13/08/2012

    אבל אני רק רוצה להזכיר שאסור לתת במבה לפני גיל שנה.

    (וחוץ מזה הילד שלך נשמע לי בסדר גמור).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפתחות וחששות - תגובה

    14/08/2012

    אמא יקרה שלום,
    נראה לי שלמזלכם, הילד מתפתח ממש יפה בכל התחומים, אפילו למרות המחלות, ודלקות האוזניים, והאנטיביוטיקה.
    ממש אין סיבה לדאגה.
    מאחלת לכם הרבה בריאות, ושרק ימשיך ככה !!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה היא די מרגיעה אבל...

    רוני
    14/08/2012

    האם מבחינת מוטוריקה גסה הוא מתפתח יפה??? שכן נראה לי שהוא ממש מאחר, מרבית בני גילו זוחלים על 6 יושבים ועומדים.
    ולגבי מחוות ידיים שעדיין לא בכיוון לבצע????

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה היא די מרגיעה אבל... - תגובה

    15/08/2012

    אמא יקר ה,
    לפי "הספר" שלי, אחרי 38 שנות נסיון, הילד בהחלט בנורמה, גם אם איננו זריז במיוחד.כיום, מאז שמשכיבים ילדים על הגב, הרוב מתחילים זחילה בסביבות גיל 9 ואף 10 ח', כנ"ל לגבי ישיבה, עמידה לקראת גיל שנה.
    גם מחוות ידיים מתחילות לקראת גיל שנה. המתיני עוד קצת בסבלנות. לדעתי, הילד בסדר, ואין צורך "לדחוף".
    כל טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    רוני
    15/08/2012

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו