רוצה לברר

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • רוצה לברר
    ש
    21/04/2013

    לד"ר יוכי שלום רב :
    יש לי ילד בן שנתיים יש לו הרבה משחקים ,והוא מאוד אוהב את הסרט דרדסים ,יש לו ספר וסרטים שלו ובובות שלו ,שמתי לב שיש לו ממש אובססיה לדמיות האלה ולכל מה שקשור לזה ,לדוגמא הוא אוהב להחזיק את הספר לפתוח אותו בעמוד הראשון שיש שם את כל הדמויות ,הוא יספר מה שהוא רואה שם אבל הוא לא ירצה לקרא את שאר הספר והוא ירצה להחזיק את הספר גם בשינה רק כשהוא נרדם אני יכולה לקחת את הספר ,כשאני מנסה לקחת את הספר לפני השינה הוא צורח ולא מוכן להירגע .
    יש לו עוד מקרים כאלה לגבי דברים אחרים אבל לא הרבה .
    שאלותיי הם :
    1. האם צורת התנהגות זו נורמטיבית ? ואם לא מה עלי לעשות או לאן לפנות ?
    2. קשה מאוד להקריא לו סיפור כי הוא תמיד אוהב להשאר בעמוד מסויים שמעניין אותו האם גם התנהגות זו נורמלית ?
    3. באופן כללי אשמח אם תסבירי לי לגבי הנושא של אובססיות אצל ילדים בגיל הזה,האם זה תקין ,לא תקין לפנות לבדוק את זה ,מה הדבר מעיד ?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רוצה לברר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רוצה לברר - תגובה

    22/04/2013

    אמא יקרה שלום,

    זו תופעה מאד מוכרת ונפוצה בגיל שנה וחצי-שנתיים : ילדים "נדבקים" לדברים - שיר, ספר, תכנית בטלויזיה, ומבקשים אותו שוב ושוב. ההסבר שלנו הוא, שהילד מזדהה עם הדבר, ונוח לו להיות עם דבר מוכר לו. הרבה ילדים דורשים מהההורים להקריא להם סיפור שוב ושוב ושוב, או לשיר להם שיר עשרות פעמים. זה בסדר. כך הילד לומד.
    כל טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עיצה מאמא

    מירב
    24/04/2013

    תשמעי, ראיתי שכתבת בנפרד כמה שאלות. לא הייתי מסתפקת בתשובות המרגיעות שקיבלת. הייתי פונה למומחה להתפתחות הילד ובודקת הפרעה בתקשורת. יש לי בן שבגיל של בנך שאלתי שאלות מהסוג הזה, קיבלתי בפורומים תשובות מרגיעות, וכעבור עשרה חודשים אובחן עם הפרעה בתקשורת. ילדך לא בגן, כמו שהיה בני. כשהילד לא בגן חשוב שההורים יבדקו אם הם לא רגועים, כי אין גננת שיכולה לשים לב. אסף הרופא הוא מקום מעולה לאבחון. בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלתי היא למירב-עיצה מאמא

    ש
    27/04/2013

    היי מירב ראיתי את התגובה שלך ,קודם כל אני מודה לך מאוד על ההתיחסות ועל הניסיון לעזור ,התחלתי תהליך של בדיקה ,אמרו לי גם שכנראה יש לו בעייה של תקשורת למרות שהפסיכולגית התייחסה לדברים מסויימים שהם מאוד שונים ממה שקורה בבית ,כמובן שאני ממשיכה לבדוק במקומות אחרים .
    אני קצת מתוסכלת מהנושא ולכן רציתי לשאול אותך מספר שאלות ,כמובן רק אם זה בסדר ,האם שמת לב לבד שיש לבן שלך משהו שונה ?
    ההתנהגות שלו היתה ממש שונה מילד בן גילו ?מה הטיפול שאמרו לך לעשות על מנת לעזור לו ?
    אודה לך ממש אם תוכלי למסור לי מידע זה יעזור לי מאוד
    שגית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לשגית

    מירב
    28/04/2013

    הי, אנו הרגשנו בהדרגה שמשהו בהתפתחות נתקע אחרי גיל שנתיים וחצי. השפה היתה מאוד מפותחת אבל חוזרת על עצמה ולא היה דיאלוג. המשחק חזר על עצמו, היו תנועות של זריקת הראש אחורה. בהתחלה התחושה של השוני היתה מאוד עדינה. לאט לאט דברים הלכו לכיוון הברור , האמת שעוד לפני האבחון היה לי ברור הכיוון, כי קראתי הרבה. אני לא רוצה להתערב כאן בפורום, אבל בהחלט נראה לי שבתחום הזה כולל המלצה על אבחון פרטי טוב.
    אוטיזם או הפרעה בתקשורת יישמעו לך פחות חד משמעיים ממה שאת היום חושבת. המון ילדים מדברים שמשחקים עם אח שלהם וגמולים מחיתולים הם על הספקטרום האוטיסטי. לא אצל כולם ברור להורים "מהתחלה" שמשהו לא תקין. את כתבת הודעות ספורות בעמוד הזה שגרמו לי לחשוב שיש לך סיבות לבדוק. ולבדוק זה לא בהכרח לדאוג כל כך, הילד יכול מאוד להתקדם גם אם יש לו הפרעה בתקשורת, הוא יכול לחיות חיים מאושרים ומלאים. בהצלחה, וכנסי לפורום שלמעלה, לי בתקופה שלך זה הכי עזר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה להודעה של מירב

    ש
    30/04/2013

    מירב תודה רבה על העיצה ,לקחתי לתשומת ליבי וכמובן כבר התחלתי עם הבדיקות והאבחנות ,
    שגית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עיצה מאמא -ההודעה מיועדת שוב למירב

    ש
    30/04/2013

    היי מירב :
    אומנם כתבתי לך כבר הודעה אבל אני חייבת לדעת ,אם זה בסדר מבחינתך, האם פנית רק לאסף הרופא לאבחון וזהו?או שפנית גם באופן פרטי ? אם כן פנית באופן פרטי אודה לך אם תרשמי לי את הטלפון של מי שפנית אליו ועזר לך באבחון
    תודה רבה שגית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו