התייעצות לגביי ילד בן 4

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • התייעצות לגביי ילד בן 4
    רונית
    22/10/2013

    דר' שלום רב,
    בני בחודש הבא יהיה בן 4 ,לציין שהתחיל ללכת למרפאה בעיסוק לפני כחודשיים באופן פרטי בעקבות חשש שלי לנושא אחיזת הצבע - אינו אוחז את הצבע/טוש/מכחול בצורה טובה לפעמים מלמעלה ,לפעמים מלמטה ,לפעמים עם כל היד .שיתפתי את הגננת בחששותיי ותמכה בהם .
    מספר נתונים לגביי בני :
    1.צבעים - יודע את הצבעים שחור,חום,צהוב,אפור - לענין צבעים כגון אדום ירוק,כתום ,ואדום הנושא נמצא בבירור
    2.לענין מספרים - לא עבדו איתו על זה בגן ,התחלתי לעבוד איתו על זה השבוע נכון להיום יודע את המספרים 1 ו2
    3.יודע למנות עד 10
    4. הגננת טוענת כי קיימת בעיה של קשב וריכוז ,כשנשאלה כיצד באה הבעיה לידי ביטוי לדבריה בשערת ריכוז יושב יפה ולא מפריע לאחרים ואינו קם מהמקום אך אינו מקשיב לה מרוכז יותר בעצמו .לציין כי בכל לילה הוא מקשיב לשני סיפורים בקשב רב
    5.אני יחזור לענין אחיזת הצבע , לבני אין בעיה מוטורית או פיזית המסבירה את אי אחיזת הצבע בצורה נכונה , את כל התרגילים שהמרפאה בעיסוק נתנה לו לעשות הוא עשה בצורה טובה מאוד לדעתי האישית מדובר בהרגל לא טוב זאת אומרת במשך כל חייו אחז את הצבע בצורה לא נכונה ולא תיקנתי אותו ולכן מדובר בהרגל לא טוב .
    6.יודע למנות בצורה טובה עד 10

    מה מצופה מילד שעדיין לא בן 4
    כמות צבעים שצריך לדעת
    עד איזה מספר צריך לדעת לספור
    קשב וריכוז - כמה זמן יכול לשבת בריכוז ולהקשיב לסיפור
    אותיות - האם צריך לדעת
    כתיבת השם באיזה גיל מצופה
    אם פיספסתי משהו אודה שתמייני אותו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התייעצות לגביי ילד בן 4

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייעצות לגביי ילד בן 4 - תגובה

    22/10/2013

    רונית שלום,
    ילד בן 4 אמור לזהות ולשיים את כל הצבעים, לספור עד 10, וגם לעשות תרגילי חישוב קלים, כמו 1+1 או 2, 2-1, וכד'. עדיין אינו צריך לדעת אותיות. גם כתיבת השם - עוד כחצי שנה ויותר.
    ילד תקין לומד לאחוז את העפרון נכון, באופן אינסטינקטיבי, כפי שהוא לומד לשבת או ללכת. אם יש אחיזת עפרון לא תקינה, זה נובע בד"כ מרפיון שרירים, או ממתח שריר גבוה מדי, ולכן טוב שמרפאת בעיסוק תטפל בעניין.
    תבקשי את המרפאת בעיסוק לערוך לילד אבחון מסודר, או שפסיכולוגית התפתחותית תאבחן אותו, וכך תוכלו לגלות את כל הקשיים שקיימים, בלי להרגיש ש"החמצת" משהו.
    כל טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת

    רונית
    22/10/2013

    תודה רבה על תשובתך המהירה והמקצועית
    שאלה נוספת האם מצופה מילד בן 4 שיידע לזהות את הספרות 1-10

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת - תגובה

    22/10/2013

    ברוב המקרים זה קןרה יותר לקראת גיל 5. קודם יש תהליך של הבנה של הייצוג הגרפי. הזיהוי החזותי מתרחש בהמשך.
    כפי שאני תמיד אומרת, לא טוב לנסות להקדים את המאוחר. סבלנות. זה יגיע.
    כל טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו