מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- 2 שאלות...אור08/08/2008
שלום רב, אני אם ל-2 בנות מדהימות. הגדולה בת שנה וחצי והקטנה בת 5.5 חודשים. בתי הגדולה ישנה במיטתה כבר מגיל 8 ח' לבד ולאחר לידת אחותה התחילה להתעורר בלילה בצרחות והיה קשה מאוד להחזירה לישון.טיפלנו בעניין הזה בעזרת שיטת 5 הדק' וזה עבד פלאים כבר בלילה השני היא נרדמה וכמעט ולא התעוררה או שחזרה לישון בעצמה.היום היא ישנה לילה שלם... ואילו בתי הקטנה מתקשה מאוד להירדם.לאחרונה היא הצליחה להירדם במיטתה לאחר מקלחת ואכילת בקבוק אך גם זה כבר לא עובד והיא נרדמת מול הטלוויזיה בטרמפולינה.עד לפני חודש היא הייתה ישנה לילה רצוף למרות גילה הצעיר ( מ-21:00 עד 07:00 כשבשעה 04:00 או 05:00 מקבלת LOSEC לחומציות בקיבה-היא סובלת מריפלוקס) ואילו לאחרונה היא מתעוררת לאכול שוב וממשיכה להתעורר עוד פעמיים בממוצע בשביל מוצץ או בכי שניתן להרגיע. מדוע היא מתעוררת שוב?איך אני יכולה להקל עליה את ההירדמות והאם מוקדם להרגילה להירדמות לבד? השבוע העברתי את הקטנה לישון בחדר עם הגדולה.הסיבה היא שלדעתי עדיף מוקדם מאשר בגיל מאוחר יותר כי אז זה קשה יותר... איך אני יכולה להקל את המעבר על שתיהן? הדבר פוגע בשינה של בתי הגדולה.האם להרדים את הקטנה ולהכניסה כשהיא ישנה למיטה?האם היה עדיף לחכות עם המעבר לשינה משותפת? (אין חדר נוסף בבית ולבסוף הן תצטרכנה לישון יחד). אשמח למענה מהיר. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרדמות ושינה
10/08/2008אור שלום,
אין תשובה ברורה לשאלותייך, גם משום שלא הכל אנו יודעים, וגם משום שלכל ילד, במיוחד בגיל הרך, יש דפוס הרדמות ושינה קצת שונה.
אנסה לעזור : לגבי ההרדמות - נראה שהצלחת למצוא דרך. מומלץ ליצור לילד טקס נעים, מדורג, של פעילות שקטה, ואווירה שקטה, הנדנוד בטרמפולינה הוא מונוטוני ובהחלט עוזר להרדמות. יש ילדים שאוהבים להתכרבל, וזה נותן להם תחושה של "חזרה לרחם", טוב לעמעם אורות, אפשר שתהייה מוזיקה שקטה ברקע.
לגבי ההתעוררות - אין לי הסבר. ייתכן שיש לה צורך בתוספת האכילה, אולי משום שהיא גדלה, אולי משום שהיא צמאה, במיוחד עכשיו בקיץ. ממליצים לנסות להגדיל את הארוחה האחרונה לפני השינה, כדי למנוע את הרעב בלילה. מאידך, ייתכן שעדיין לא הגיעה לשלב של שינה רצופה, וזה צפוי בגילה. תינוקות רבים אינם ישנים רצוף עד גיל שנה. זה תהליך שמתפתח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
תינוקת מכניסה דברים לפה
גמילה מחיתולים והתאפקות לפיפי
ראש שטוח לתינוקת בת חודש
התהפכות תינוקת מהבטן לגב
יעוץ והכוונה אחרי לידה
בן שנתיים מכור למסכים
מציצה של בגדים וכרסום ציפורניים
בני בן שנה ותשעה חודשים שבועיים אחרונים הוא התחיל להכות את הראש בידיים וגם לזרוק את עצמו על הרצפה..
נפילת תינוק אחורה בניסיון לעמוד
התלבטות על מעבר ממשפחתון לגן
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
