בעיית גמגום

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בעיית גמגום
    עדי
    29/08/2008

    שלום רב, מקווה מאד שזה הפורום הנכון להעלות בו את השאלה. בני בן שנתיים ו7 חודשים. מדבר יפה מאד. מסביר את עצמו ללא שום בעיה. ביומיים האחרונים החלה תופעה של מעין גמגום, הילד מנסה לדבר ובמקרים רבים לא מצליח להתחיל אפילו את המשפט, חוזר על ההברה הראשונה הרבה פעמים ואז מתעצבן ואומר (ללא שום גמגום) "זה לא מצליח לי". עושה רושם שהוא ממהר לדבר ולכן נתקע. יש מקרים אחרים שהוא מדבר בלי בעיה. אבל ביומיים האחרונים הוא פשוט נתקע הרבה פעמים וממש מתעצבן מזה. תופעה מוכרת? אנחנו מרגיעים אותו. אומרים לו לחשוב על מה שרוצה לאמר ולנסות לאט לאמר את המשפט. זה לא תמיד עוזר. האם יש משהו לעשות או לתת לזה כמה ימים וזה יסתדר? תודה מראש, עדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיית גמגום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמגום בגיל שנתיים וחצי

    30/08/2008

    עדי שלום,

    התופעה מוכרת לנו היטב, והיא מתרחשת אצל כ-30 אחוז מהילדים, בין גילאי שנתיים וחצי ל-4.
    היא אינה מוגדרת אפילו כגמגום, אלא כ"אי-שטף".
    ההסבר שניתן לה הוא בקיום פער בין החשיבה של הילד, שהיא כבר מפותחת, והוא מסוגל לגבש רעיונות ומשפטים שלמים, לבין היכולת הטכנית שלו (של המוח) "לתרגם" את המחשבות שפה מדוברת.

    בדרך כלל, האי-שטף נמשך כמה חדשים, ונעלם מאליו.
    חשוב לא לשדר לילד לחץ או דאגה. והעיקר : לנסות להשלים את דבריו, ולא לגרום לו תחושת תסכול מכך שאינו מובן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו