מספר שאלות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מספר שאלות
    טלי
    22/09/2008

    1 האם תינוק בן 10 וחצי חודשים שאומר רק אה, גה, ו- קה (ועד לפני שבועיים אמר רק אה) מעורר דאגה? 2. תינוק כמו שתיארתי - מה הסיכוי שבסופו של דבר לא תהיה לו בעיה שפתית / התפתחותית? 3. האם העובדה שנולד בשבוע 36 אמורה לעכב במעט את התפתחות הדיבור (ברור לי כמובן שהעיכוב שלו גדול מעיכוב של חודש). תודה, עינת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מספר שאלות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפתחות שפה

    23/09/2008

    עינת שלום,
    1. בגיל 10 ח', זה בהחלט נורמלי, מבחינת שלבי התפתחות השפה, ואין שום סיבה לדאגה. אפשר לגרות אותו ללמוד להפיק צלילים נוספים, בעיקר /בה/, /פה/, /מה/, ע"י זה שתשמיעו לו את הצלילים האלה כאשר הוא מסתכל עליכם ורואה את תנועות הפה והשפתיים שלכם.
    2. לפי תיאורך, אין סיבה לחשוב שתהייה לו בעייה שפתית, ובוודאי לא בעייה התפתחותית.
    3. לידה בשבוע 36 נחשבת , במיוחד היום בגבול הנורמה, במיוחד אם הילד נולד במשקל תקין, ובמהלך אחר הלידה היה בריא, ולכן , שוב, בהחלט אפשר לצפות למהלך התפתחותי תקין.
    ובכלל - פעמים רבות קשה לנבא : ראיתי פגים קטנים שהדביקו פער, והתפתחו יפה. (ולפעמים, דווקא ילד שנולד גדול ובריא מגלה קשיי התפתחות מסויימים, ולא ברור מדוע.)
    כרגע, אין לך סיבה לדאגה. תהיי אופטימית ותהני.
    שתהייה לכם שנה טובה, שנה של צמיחה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו