התפתחות הדיבור

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • התפתחות הדיבור
    אפרת
    03/11/2008

    בני בן שנה וחצי ועדיין אינו מדבר.למעט המילה אבא, ויודע איך עושה פרה וברווז - אין לו אף הברה שמזהה אובייקט מסויים. את כל רצןנותיו מביע ע"י אה.. אה.. הוא מבין הרבה. יודע לעשות לא עם הראש ולהוביל אותנו ולהצביע על דברים שרוצה. אומנם יש לי כבר שלושה גדולים - אבל איכשהו נראה לי שבשלב הזה היה להם כבר אוצר מילים מסויים. אין לו גם סבלנות לשבת לידי כשאני מקריאה לו סיפור - אלא מתעקש לקחת את הספר לידיים ולהתעסק איתו לבד. הוא לא ישב ויתייחס לשאלות שלי על התמונות. מצד שני הוא יודע להשחיל צורות או פאזל צורות מעץ, בונה מגדל בצורה מוגבלת מכיוון שהתנועות שלו מאוד חזקות ולכן רוב הפעמים המגדל מתפרק לפני שהוא מצליח להתרומם. מתי זה דורש טיפול או אבחון יותר ואצל מי ? האם אפשר לתת לו עוד את הזמן שלו ? תודה מראש, אפרת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התפתחות הדיבור

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפתחות הדיבור

    03/11/2008

    אפרת שלום,

    בגיל שנה וחצי "מותר" עדיין לא לדבר, והקריטריון להתפתחות תקינה מתבסס בעיקר על יכולת ההבנה של הילד. לפי תיאורך - ההבנה שלו טובה, ולכן אין צורך להכנס לדאגה.

    הצעתי לך היא להמתין עד גיל שנתיים. בסביבות גיל זה, ילד שאינו מדבר כבר חורג מהציפיות, ואז יש להבנות אותו לקלינאית תקשורת.

    בינתיים, בהנחה שהשמיעה שלו טובה, המשיכי לדבר אליו, לשיר לו , להקריא לו. הוא לומד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו