קושי בפרידה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • קושי בפרידה
    סטפני
    27/11/2008

    היי, יש לי שני בנים הקטן בן שנתיים והגדול בן חמש וחצי ובשנה הבאה הוא אמור לעלות לכיתה א'. מאז היותו קטן היה לו קשה להיפרד מאיתנו ההורים.לפעמים פחות ולפעמים יותר קשה לו. כיום כשהוא מגיע לגן הוא נפרד מאיתנו יחסית יפה וברוגע לעומת השנה שעברה כשכל פרידה הייתה מלווה בבכי ודמעות.אכן חל שינוי בפרידות בבוקר ,אך מדי פעם עדיין קשה לו. גם כאשר אני מביאה אותו לחוג שלו ומסבירה לו שעליו להישאר עם החברים ל עשר דקות בלבד בכדי שאוכל להחזיר את אחיו הקטן מהגן הוא לא מוכן בשום פנים ואופן. גם כשמזמינים אותו לישון אצל קרובת משפחה במקרה הנ"ל בת דודה שהם מאוד מאוד קרובים , אנו מכינים תיק לוקחים אותו לשם נשארים איתו מעט והולכים, כעבור שעתיים שלוש הוא מתקשר ומבקש לחזור הביתה. כשהוא מתקלח הוא מבקש שנשאיר את דלת האמבטיה פתוחה מעט. אנו חשים כי הוא אכן מפחד שחלילה נעזוב אותו ולא נחזור אליו. אנו די מתוסכלים מהמצב , אנו רוצים שהוא יהיה ככל שאר הילדים מבחינת הפרידה מההורים ויקבל יותר ביטחון . מה אנו יכולים לעשות על מנת לעזור לו להרגיש בטחון?ובכלל שיהיה עצמאי ושילמד כי הוא יכול להיות בלעדינו מספר רגעים ולא יקרה דבר ? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קושי בפרידה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיי פרידה

    27/11/2008

    סטפני שלום,

    חלק מן הילדים גוררים קשיי פרידה עד גיל 6 ו-7, ואת עצמך מציינת, שהשנה חל שיפור לעומת שנה שעברה, וזה רק ילך וישתפר. ככל שהילד גדל, והוא מבין יותר את מושג הזמן, הוא פחות חושש מהנטישה, ומסוגל להתמודד עם המרחק מההורים.
    אצל הילד שלך, אני מתרשמת, שהוא בעל אופי חרד בכלל, וחושש גם מדברים נוספים (כמו להיות לבד במקלחת).
    אפשר לעזור לילד בדרכים שונות. למשל, ללמד אותו לקרוא שעון, ולסמן על השעון (שעון מחוגים!) את הזמן שבו תחזרו. אפשר לתת לו טלפון נייד, ולשוחח איתו כל שעה בערך, כדי לומר לו שהנה אתם בקשר, לא נעלמתם, והזמן עובר.
    טוב לדבר עם הילד באופן כללי על חששותיו, ולנסות להביא אותו להסביר מה גורם לו לפחד : אולי זה סרט שראה, תכנית טלויזיה, או ספר כלשהו. אפשר לנסות להסביר לו דברים בצורה הגיונית, ולפעמים זה מרגיע (למשל : שהבית שלכם מוגן, שהכל סגור , שאתם חזקים ושומרים עליו, וכד'). לבקש ממנו לתאר מה הוא מרגיש וחווה. עצם הדיבור מקל לעתים. מותר לומר לו שכולנו פוחדים לפעמים, זה נורמלי, וכולנו מתגברים.
    טוב לעודד אותו בכל פעם שהוא מוכן להשאר אצל בני משפחה או חברים, ולומר לו שהנה, הוא מתנהג כמו בוגר, והוא לומד להתגבר על החששות שלו.
    אני מקווה, שישתפר.
    עם זאת, כפי שאמרתי, יש ילדים (וגם מבוגרים) שהם חרדתיים באופיים וצריך לעזור להם בדרך מקצועית.
    אם בעוד שנה-שנתיים ימשיך כך (ואני מקווה שלא!) - אני ממליצה לכם לפנות לפסיכולוגית של ילדים, ולבקש הדרכה צמודה יותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו