ילד מכה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ילד מכה
    דנה
    11/12/2008

    בני בן ה-4 ילד יחיד ודי מפונק, רגיל לקבל כל מה שהוא רוצה ולא יודע להתחלק עם שאר הילדים מיכוון שלא נאלץ לעשות זאת בבית ( אין אחים נוספים), הגננת הפנת את תשומת ליבי לכך שהוא מושך לילדים צעצועים או ספרים, לפעמים מכה . שמתי לב שבגן המשחקים הוא דוחף ומכה, ואני מסבירה לו כל הזמן לא להכות, זה לא נעים, אבל הוא בשלו וכל יום זה חוזר על עצמו, מה לעשות, אין ללמד אותו לא להתנהג כך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד מכה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד מכה

    11/12/2008

    דנה שלום,

    מנסיוני, אני מנחשת שהילד מתנהג כך לא משום שהוא בן יחיד, אלא משום שהוא זקוק לשליטה, לתשומת-לב, ו/או משום שעדיין לא הפנים כללי התנהגות חברתית.

    בגיל זה, הילד כבר שולט בשפה, ומספיק נבון, כדי שאפשר יהיה לערוך איתו חוזה התנהגות, עם עונשים, ובעיקר - חיזוקים חיוביים.
    1. ראשית, הסבירי לו היטב מה אסור. (לא לקחת בכוח, לא לדחוף, וכו').
    2. שנית, הסבירי לו מה עליו לעשות כשהוא רוצה משהו (במקום לחטוף - לבקש, לחכות בתור, וכו'). צריך לחזור על זה מספר פעמים, כדי שיזכור, ויבין את רצינות הגישה שלך. חשוב שתביעי, בקולך ובהבעת הפנים, את הכעס שלך על התנהגות שלילית.
    3. עשי איתו טבלה יומית, שבה תצייני כל ערב אם היה ילד טוב, או אם היה ארוע של התנהגות שלילית. אפשר לעשות זאת ע"י מדבקות בצבעים שונים. צהוב, או סמיילי - לטוב, ואדום - לרע.
    עשי איתו הסכם, שאם, בהתחלה, יצבור 4 מדבקות צהובות בשבוע - יקבל פרס קטן (אני מדגישה : לא פרס גדול !). בהמשך, אפשר להעלות את מספר המדבקות הנדרשות כדי לקבל את הפרס ל-5, ואח"כ ל-6.
    חשוב לדבר על הנושא, או ,לסכם" אותו כל ערב, כדי לשרש בילד את המודעות לנושא.
    טוב להציע לגננת לעשות אותו הדבר בגן.

    ספרי לנו בעוד כחודש מה קורה.

    בהצלחה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    דנה
    11/12/2008

    תודה רבה, אני באמת יעשה זאת אני אשמח מאוד לידע אותך בבעוד חודש על התוצאות :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו