מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אלימות ופתרונותאמאלה23/12/2008
שלום, בני בן 3.5 - מפותח בהתאם לגילו. ישנה בעיית אלימות כלפי ילדים בגן שלא מצליחים לפתור כבר תקופה. מחכים לתור בהתפתחות הילד. מעניין אותי מה הפתרונות העומדים לרשותנו - האם זו בעיה שמטופלת בחינוך המיוחד? או שילד תקין לגמרי בכל שאר התחומים למעט התנהגות אלימה לא מתאים למסגרות מיוחדות? אבהיר לגבי התנהגות אלימה - מתבטאת בחוסר יכולת להתאפק. ילד שחוטף לו צעצוע, יקבל ממנו מכות וכו'.ילד שלא רוצה לשחק אית - יקבל מכות ומשיכות שער. בקיצור, יש חוסר פרופורציה בתגובה שלו. נראה שאי אפשר להתמודד עם בעיה כזאת בשלט רחוק (טיפול אצל רופא כו') אז בהנחה שגם הגננות וגם אנחנו עושים את מה שאפשר - מה בעצם דרך הטיפול בבעיות התנהגות? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלימות
24/12/2008אמא של שלום,
יש סיבות להתנהגות אלימה של ילד בגן. יכולות להיות כמה סיבות, והשלב הראשון הוא למצוא מה הסיבה : יש ילדים שסובלים מאיחור בהתפתחות השפה. קשה להם להתבטא בדיבור, ולכן הם מגיבים בתוקפנות.
יש ילדים שיש להם בעייה תחושתית, או שהם מסורבלים. הם לא מתכוונים להיות אלימים, אבל לא חשים שהם מכים, כי התנועה שלהם לא עדינה.
יש ילדים שמרגישים מאויימים, כי הם חסרי-בטחון, ואז הם מגיבים באלימות. לפעמים קשה להם בבית, בגלל מתחים בבית, או כי יש להם אחים ש"מלחיצים " אותם, ואז הם מתפרצים בגן. יש ילדים שיש להם טמפרמנט "חם" ואימפולסיבי, וקשה להם לדחות סיפוקים.
כלומר : צריך לשבת ולחשוב, מה מציק לילד. אם זו בעייה התפתחותית, כמו איחור בהתפתחות השפה, או סרבול מוטורי, או שהוא בלחץ בגלל משהו בבית, צריך לעזור לו לפתור את הבעייה.
לא תמיד צריך חינוך מיוחד. ילד שהוא אינטליגנטי ונורמלי, אין סיבה להכניס אותו לחינוך מיוחד.
בכל מקרה, צריך לטפל בבעיית ההתנהגות, ולהעביר לו מסר ברור, שאסור לחטוף או להרביץ. מה שנקרא "לשים גבולות". צריך להגיד לו בפנים כועסות, שכועסים עליו וזה אסור. אפשר להעניש אותו בצורה רלבנטית : לקחת ממנו את הדבר שרצה וחטף מילד אחר, או לשלוח אותו לפינה לחשוב מה עשה רע, ולומר לו לחזור רק אם הוא מבקש סליחה, ומבטיח לא לעשות שוב.
אל תתייאשו, ילד לומד, גם אם זה לוקח זמן. שתפו פעולה עם הגננת, וזה יעבוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
תינוקת מכניסה דברים לפה
גמילה מחיתולים והתאפקות לפיפי
ראש שטוח לתינוקת בת חודש
התהפכות תינוקת מהבטן לגב
יעוץ והכוונה אחרי לידה
בן שנתיים מכור למסכים
מציצה של בגדים וכרסום ציפורניים
בני בן שנה ותשעה חודשים שבועיים אחרונים הוא התחיל להכות את הראש בידיים וגם לזרוק את עצמו על הרצפה..
נפילת תינוק אחורה בניסיון לעמוד
התלבטות על מעבר ממשפחתון לגן
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)

(1).jpg)