תינוק עצבני

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תינוק עצבני
    יעל
    01/01/2009

    שלום, בני נולד בשבוע 35.5 במשקל 2.5 לאחר טיפולי הפרייה. מאז שנולד בוכה הרבה ומתקשה לישון ביום. השתמשתי הרבה במנשא, רצה לינוק המון. היום בן חצי שנה. באחוזון 75 במשקל ובגובה. כיום בוכה פחות, ילד מאוד סקרן וערני, אוהב חברה, צוחק וממלמל אבל אבל אני חשה מצד שני שיש לו הרבה תסכול, עצבנות, התנגדות, חוסר שקט. רוצה הרבה על הידיים/ נרגע בטיולים. מאוד עקשן (לדוגמא קשה לתת לו בקבוק גם כשנראה שרעב, קשה להרדם- שורט, זז באופן עצבני, לאחרונה רוצה שאתן לו את הכפית בידו ולא מוכן שאאכיל אותו). מאוד קשה לי מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוק עצבני

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק "עצבני"

    02/01/2009

    יעל היקרה,

    קשה להיות אמא,תמיד, כל החיים.
    עוד יותר קשה להיות אם לתינוק, תובעני, שאי אפשר לדבר אליו.
    והכי קשה לפעמים להיות אם לפג : תינוק שנולד לעולם ועדיין מערכות הגוף שלו לא בשלות, וגם לו מאד קשה להסתגל לחיים שמחוץ לרחם.

    מאידך, את מציינת שהיום הוא בוכה פחות מאשר בהתחלה, ולפי ידיעתנו, הוא ילך וישתפר, יהיה רגוע יותר ושקט יותר ככל שיגדל.

    בשלב הנוכחי, אין עצת קסם לתת לך. צריך למצוא בסבלנות, את הדרכים שמרגיעות אותו, ועוזרות לך לטפל בו, הכי טוב שאפשר. תינוק שחש טיפול רכגוע ומגע רגוע - לומד מהר יותר להרגע ולהרגיע את עצמו. נדנדי אותו, השמיעי לו מוזיקה נעימה, שירי לו, עטפי אותו בעדינות, עשי לו מסאז'ים עדינים.

    שמרי על עצמך, כדי שיהיו לך כוחות. נצלי מי שיכול לעזור לך, או להחליף אותך בטיפול : בעל, אמא, אחות, כדי שתוכלי לנוח, ויהיה לך הכוח והסבלנו.

    גדילה נעימה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה :>

    יעל
    02/01/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד שאלה...

    יעל
    02/01/2009

    האם נכון לעבוד איתו כבר בשלב זה על גבולות- להיות פחות על הידיים, לישון במיטה שלו (כרגע ממש צורח במיטה שלו ולוקח הרבה זמן להרדים עלי), או ליצור סדר יום עם הרבה התחשבות בצרכים שלו? אני מבולבלת. מצד אחד מרגישה שבאמת זקוק להרבה מגע אבל מצד שני מרגישה שהוא 'מנהל' אותי. יודע בדיוק מה רוצה ומאוד עקשן. אולי זה חלק מהאופי/ טמפרמנט שלו? לא רוצה שבעתיד יתפתחו בעיות התנהגות... תודה ושבת שלום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הקניית גבולות

    03/01/2009

    צריך להתחיל לעבוד על גבולות מייד לאחר הלידה, אבל אין פירוש הדבר שצריך להשליט משטר צבאי, ו"לעשות לילד טירונות". התבונה, כמו תמיד בחיים, היא למצוא את שביל הביניים.
    צריך להחליט מה חשוב, ועליו מתעקשים. על דברים פחות חשובים אפשר לוותר. זה תלוי בהורה ובאישיותו.
    חשוב לשמור על סדר יום קבוע, כי זה הבסיס, אבל אפשר לפעמים להתגמש.
    משפחה היא מערכת, שכל החברים בה צריכים לחיות בהרמוניה עד כמה שאפשר. לכל אחד יש צרכים, ואישיות. צריך להכיר אחד את השני, וללמוד להסתדר.
    כהורים, יש לנו את האחריות הנוספת, להכין את הילד לחיים בחברה, ולכן, למשל, חשוב להקנות לו סדר יום מקובל, שיאפשר לו לתפקד במסגרות מחוץ לבית.
    לגבי השינה - נדמה לי שכדאי להרגיל אותו לישון במיטה שלו, תוך כדי זה שאת מנסה לראות מה מרגיע אותו במיטה : מוזיקה, תנוחה מסויימת, מסאז', וכד'.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו