בן 3 ובלאגן בגן

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בן 3 ובלאגן בגן
    אתי
    04/02/2009

    שלום רב בני בן ה3 מפותח יפה בעל ביטחון עצמי גבוהה מדבר שוטף נבון מאוד אבל מרשה לעצמו יותר מידי הוא בגן לעיטים זורק חפצים כשמשעמם לו או מכה ילדים כאשר לא מגיבים לא ומתחצף ומתבטא במילים לא נעימות כגון" אני יתן לך סטירה " מאחר ואני עובדת בגן ילדים והגננת מכירה אותי ויש לו גם אחות גדולה בת 6 שמתחה גבולות די יפה עד לא זמן דיברנו אני והגננת והיא טוענת כי הוא לא מפסיק וכן צריך רק לדבר איתו והיא מאידך מושיבה אותו כול הזמן ל"לחשוב" על ההתהגות שלו בצד וזה נראה לי מה שמתסכל אותו .החלטתי על חיזוק הילד באמצעות דיבורים וטבלה המחולקת ל3 פעמים ביום גבולות ברורים מאוד שדרך אגב היו קיימים מאז ומתמיד וקצת יותר רגישות. האבא טוען כי זה מפינוק ומהרגשה כי מותר לו לעשות הכול וכי אנחנו צריכים להפסיק לתת לו את כול תשומת הלב שקיבל הרבה ממנה עד עכשיו רציתי לדעת מה ניתן לעשות עוד על מנת לעזור לו? לי נראה כי הוא מתסוכל בגן ולא פעם הוא אומר כי הגננת לא מקשיבה לו או החבר לא רוצה לשחלק איתו או שכולם קוראים לו קטניציק( בגובה הוא מעט קטן מהאחרים) מה עליי לעשות אני בפרשת דרכים האם זה הגיל שבו הם נשברים ריגשית? מה אני יכולה לעשות על מנת להחזיר אותו לתלם כמו שהיה עד לפני חודש (היום הוא בן שלוש ו 4 חודשים) אשמח לעזרה אתי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 3 ובלאגן בגן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוקפנות של בן 3

    05/02/2009

    אתי שלום,

    לגישתי, צריך לבדוק את הגורם להתנהגות התוקפנית, ולראות אם אין סיבה מסויימת לילד, הגורמת לו לתחושת מצוקה ואיום, ובגללה הוא מגיב בתוקפנות. למשל : מתח בבית, תחרות עם אחותו, או ילד/ילדים מסויימים בגן, שבאמת מאיימים עליו. לפעמים מה שנראה כלפי חוץ כבטחון עצמי, הוא בעצם חזות-שווא לילד שאיננו בטוח בכלל במקומו במשפחה או בחברה (גם אצל מבוגרים זה כך!). אולי כי הוא נמוך ומלגלגים עליו, ולפעמים - כי הוא ילד מאד נבון, אבל מסורבל, וכד'.

    מבחינת הטיפול בהתנהגות הלא מקובלת, אני בעד הדרך שלך, ולא הדרך של הגננת : אני חושבת שיעיל הרבה יותר לערוך לילד טבלת התנהגות, ואם היום עובר בשקט, לתת לו פרס קטן. מאידך, אם התנהג רע - צריך להחליט על עונש שיקבל, כמו למשל : שלא יראה טלויזיה.

    חשוב מאד , שתהיי מתואמת עם הגננת, ושתיכן תנהגנה באותה גישה ! נסי לשוחח איתה ולסכם דרך משותפת לשתיכן. זה חשוב במיוחד, כי הגננת היא זו שנמצאת בדיוק בזמן שהדברים קורים.

    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני מודה לך על העזרה הדחופה

    אתי
    05/02/2009

    לפי דעתי ומהכרותי נראה כי הגננת דורשת ממנו המון והוא פשוט מתוסכל מזה שהוא לא מצליח לעמוד בהבטחות שלו הוא חוזר מהגן מתוסכל ויש את אחותו הגדולה שדורשת כול הזמן תשומת לב היא נורא מתגרה בו ונראה שהוא מנסה את דרכיה רק בצורה אלימה יותר היא יותר בחוכמה כי היא בת 6 אז זו גם אפשרות אני מודה לך שהארת את עיניי וחיזקת את דעתי בנושא תודה על העזרה אשמח להיוועץ עימך שוב במקרה הצורך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו