הסטריה לגבי בת שנה ושלושה שבועות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הסטריה לגבי בת שנה ושלושה שבועות
    נועה
    24/03/2009

    יוכי שלום
    אני נורא מודאגת לגבי ביתי בת השנה ושלושה שבועות. בעיקרון אני לא יודעת איך ילדים מתנהגים בגיל הזה אבל הלחץ הוא מגורמים אחרים שהעירו את עיני ככה אני אישית לא הייתי שמה לב לכלום ומאמינה שהבת שלי בסדר גמור גם שהיום אני מאמינה בכך אבל שואלת אותך לדעתך בתור אשת מקצוע שנחשבת למעולה ושמעתי עליך המון טוב.

    יש לציין שהילדה בשנה הראשונה של חייה רק מבורות שלי כאמא ובורות של אביה היתה תקועה המון בטלוזיה. הטלוזיה היתה פתוחה כל היום חוץ מבצהריים וכך ישבנו ושיחקנו איתה בדברים אבל כמובן שאז היא כל הזמן הסתכלה לשם לטלוזיה וזה הפריע לה לשחק הפריע בהכל היום הפסקנו את הטלוזיה כמה שיותר רק שאין ברירה עם האוכל אני שמה לה ממש מעט ומנסה גם לא לתת לה טלוזיה באוכל כי הסבירו לי שזה גם גרוע. מנסה להפחית עד אפס.

    אכתוב לך דברים שהבת שלי יודעת לעשות ומה לא יודעת לעשות ותגידי לי אם זה תקין אם אפשר כמובן:
    •מנסה לזכור מה כן עושה לא בטוח שאכתוב הכל לפחות מה שזוכרת
    •שהיא רוצה משהו היום למשל רצתה אותי והיתה על אביה בדרך הביתה הרימה ממש את היד אלי לא הצביעה אבל הרימה.
    •משחקת יפה עם המשחקים
    •עומדת כמה דקות ללא עזרה
    •הולכת מסביב לרהיטים קירות
    •מרביצה עם היד על הקיר ארון חלון – זה נורמלי?
    •מחייכת ומסתכלת עלי בעיניים. ממקדת את המבט עלי או על מי שמסתכלת עליו
    •צוחקת בקול מתגלגלת מצחוק
    •היום ניסיתי לבדוק אם היא צוחקת סתם על כל דבר אז דגדגתי אותה ואמרתי לה דיג דיג ואז היא צחקה ושוב פעם עשיתי לה ושוב צחקה ואז רק אמרתי לה דיג דיג בלי לדגדג אז צחקה אבל בפעם אחרי זה שאמרתי לה דיג דיג בלי לדגדג כבר לא צחקה כאילו היא לא צוחקת סתם רק אם באמת משהו מצחיק אותה
    •פותחת דלתות למשל הדלת של הבת הגדולה סגורה עם הידית והיא נותנת זפתה על
    הדלת ושוב פעם וזהו ככה היא נפתחת כאילו שיש לה כוח בידיים ויודעת לפתוח שרוצה.
    •השבוע היא התחילה לפתוח ולסגור מגירות מטבח
    •מפחדת עם העיניים למשל שמשהו מתקרב אליה כמו כדור או משהו היא נזהרת
    •נזהרת עם הראש מתחת לשולחן בסלון
    •נזהרת מעמידה לישיבה לא ליפול
    •אוהבת להיכנס למקומות שקשה להיכנס אליהם את המקומות הכי צרים היא מחפשת
    את המקומות הכי בלתי אפשריים להיכנס אליהם היא נכנסת ודווקא מצליחה.
    •מאוד סקרנית עם העיניים
    •אוהבת מאוד ללחוץ על כפתורים. לבוא לי מתחת למחשב ולכבות לי אותו ואחרי זה היא אפילו מצחקקת.
    -מסתכלת בין התריסים נעמדת ליד החלון כמובן שאני נזהרת. אין מצב ליפול משם אבל
    בכל זאת אני נזהרת ושהתריסים פתוחים היא מסתכלת החוצה.
    •מחייכת לאנשים נורא יפה ואוהבת לקחת להם משקפיים צמידים עגילים טבעות
    •הולכת מהם ואחרי זה יכולה לחזור אליהם כשהתרגלה אליהם כאילו היא חברה שלהם
    שהיא כבר מכירה אותם טוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך - דרך אגב יש פה עוד נועה שכתבה

    נועה
    24/03/2009

    אז תדעי שזאת לא אני :)) אני לא מכירה את בעלך. פשוט כותבת את זה כי פתאום ששלחתי את ההודעה אני רואה עוד שם בשם שלי ולא רוצה שתחשבי שזאת אני חס וחלילה.


    •הדבר שמדאיג אותנו כשקוראים לה לא תמיד מסתובבת אלינו. לדעתי היא כן מזהה ששמה שירה אני קוראת לה לפעמים מסתכלת לפעמים לא. היום הסברתי לה קחי תני כי אני מנסה ללמד אותה את זה אז היה נראה לי שלא שומעת אותי אמרתי יותר חזק יותר חזק והיא עסוקה
    במשחק ולא מגיבה עד שצרחתי ואז היא העיפה את המשחק שהיה לה ביד ווקפצה עלי.
    •מנסה לקחת דברים מהטלוזיה.
    -היום היא הלכה עם אביה יד ביד והתלהבה מיזה כי זה פעם ראשונה ככה ובסוף אני ואבא שלה ואחותה מחאנו לה כפיים והיא הסתכלה על שלושתינו העבירה את המבט אלי לאחותה לאביה ושמחה שמחאנו לה כפיים.
    •עכשיו היא יושבת עם אביה בכיסא אוכל וסיימה לאכול ואומרת בה בה בה בה וכלכך נהנית ממש מאושרת
    •היא יודעת להגיד ממה וגם אמא ולדעתי כן מתכוונת לזה רק לדעתי.
    •מה דעתך? אנו ממש בלחץ לדעת אם הכל בסדר עם הילדה שלנו המתוקה הנס של חיי.

    בתודה מראש ובאהבה
    נועה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת שנה ושלושה שבועות

    25/03/2009

    נעה שלום,

    מכל הדברים שאת מציינת, הבת שלך נראית לי בסדר גמור. מפותח לפי גילה בכל התחומים, ואין שום סיבה לדאגה.
    מצד שני, בהחלט כדאי שתקדישו לה זמן, כדי שתתפתח טוב, ועכשיו, כשהשפה וההבנה מתחילים להתפתח, הקשר עם מבוגרים חשוב עוד יותר : דברי אליה, תקריאי לה שירים, תשירי לה, תני לה לשבץ פאזלים קטנים, לבנות בקוביות.

    בהצלחה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה יוכי וואוו מחבקת אותך על מה

    נועה
    25/03/2009

    שכתבת.
    תגידי יוכי למה שאני קוראת לה אז לפעמים היא עונה ולפעמים לא? וכך גם לגבי אביה?
    ושעשינו בדיקת אוזניים אמרו שהכל תקין לכי להתפתחות הילד אולי יש בעית תקשורת?
    וששאלתי מזה בעיית תקשורת אמרו לי בין אוטיזם קל לכבד מה שגרם לי שבוע שלם ממש למות מבכי. אני בוכה לידה וזה גרוע היום סוף סוף נרגעתי קצת כי אמרתי שלא אפתח פה לשטן ואולי אין לה כלום ובעצם היא תנזק מהבכי שלי ההסטרי יום יום מיום שני שעבר.
    מפחדת לאבד אותה מפחדת שיש לה אוטיזם.
    למה הילדה לא מגיבה כל פעם שקוראים לה?
    אני גם מנסה להסביר לה תני לי ואומנם זה רק כמה ימים של נסיונות ולא הולך ממש.
    אני מנסה לתת לה להשחיל טבעות על מוט מין משחק כזה הבנתי שזה לגיל שנה וחצי אבל זה גם לא הולך.
    ומצד שני אני זוכרת שכן הצלחתי ללמד אותה ללחוץ על צפצפה והיא חזרה אחרי
    יש מה לדאוג שקשה להסביר או שקשה לה להבין או שזה פשוט לא הגיל וצריך לתת את הזמן?
    מה את אומרת?

    המון המון תודה על מה שכתבת נרגעתי מאוד.

    אולי באמת הטלוזיה קלקלה? שהקשיבה יום יום לטלויזיה המון אז כבר לא שמעה מה קורה מסביבה והתרגלה לזה?

    כל מה שאני שואלת זה ממה שהכניסו לי לראש לא ממשהו שידעתי או הבנתי בעבר.

    וזהו לא אשאל יותר רק אם תוכלי עלז ה לענות וזהו.

    המון תודה
    נועה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מצויינת עוד שאלה אם תוכלי לענות

    נועה
    27/03/2009

    בהודעה הקודמת. בבקשה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לנועה

    28/03/2009

    נועה שלום,
    קודם כל, באמת חשוב שתירגעי ! כשאמא מתוחה ובוכה, הילד מרגיש בכך, וזה מכניס אותו לחרדה גדולה, להרגשה של חוסר-בטחון, ולפעמים ממש ל"שיתוק" . לכן, בשביל כל המשפחה, חשוב שתהיי רגועה.
    יש לך בת קטנטונת. בגילה מתחיל הביטוי של דברים שלומדים, רק עכשו מתחיל ילד לחקות את מה שהוא רואה, וייתכן, שהיא באמת לא כל-כך רגילה למצב, שאת מראה לה דברים, והיא צריכה לחזור עליהם.
    לכן, גם אם איננה עונה באופן עקבי, זה עדיין לא מדאיג. כמו שאמרתי : תהיי איתה כל יום רבע שעה-עשרים דקות, תלמדי אותה דברים שונים, ואני מעריכה שתראי את ההתקדמות.
    אם היא יוצרת אתכם קשר עין, באה אליכם לבקש דברים (בתנועות!), מושיטה אליכם ידיים, מחייכת כשרואה אתכם, מחפשת אתכם, היא לא אוטיסטית..

    כל טוב !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו