גמגום ילד בן שנתיים וחצי

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • גמגום ילד בן שנתיים וחצי
    אסתר
    28/04/2009

    שלום,

    הבן שלי בן שנתיים וחצי ילד רגוע, מחונן, עצמאי, נגמל מטיטול, ויש לו אחות בת חצי שנה.

    בחודשיים האחרונים התפחות השפה אצל בני מאוד התקדמה, משפטים ארוכים ומורכבים, אוצר המילים שלו מאוד התרחב והוא יודע מתי להשתמש בכל מילה (גבוה, גדול, ארוך... יודע להפריד מה אומרים מתי) אך יחד עם זה הוא התחיל מאוד לגמגם, לרוב זה בהברה הראשונה של המילה שהוא ניתקע הרבה זמן עליה, ולעיתים גם תוך כדי מילה. זה נמשך כבר כחודש וחצי. אנחנו והסביבה משדרת לו סבלנות, מקשיבים לו עד הסוף, וכשמסיים אנו אומרים את המשפט התיקני.

    כמה זמן יכול להימשך גימגום כזה? מה כדאי לעשות? והאם יש שלב שצריך לפנות ליעוץ?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמגום ילד בן שנתיים וחצי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • "גמגום" בגיל שנתיים וחצי

    28/04/2009

    אסתר שלום,

    תופעת הגמגום בגילאים 2-5 נפוצה, ונחשבת נורמלית. מכנים אותה "אי-שטף", והיא כנראה נובעת מהפער שבין ההבנה של הילד, לבין היכולת לבטא את הדברים באופן קונקרטי.
    אין מה לעשות כנגד זאת, פרט לנסיון למנוע תסכול של הילד, כשהוא מבקש משהו ולא מבינים אותו. פשוט צריך לנסות לנחש.
    התופעה חולפת מאליה, בתוך כמה שבועות או כמה חדשים.
    היא קשה להורים, הילדים בגיל הזה בדרך-כלל אפילו לא מודעים לה.

    נקווה שתחלוף במהרה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו