היפראקטיביות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • היפראקטיביות
    פ.
    18/05/2009

    שלום,
    בני בן שנתיים בדיוק (נולד פג 700 גר'). מאז גיל שנה הוא כמו סופת טורנדו בבית. לדברי הרופאים שבאים איתו במגע הוא היפראקטיבי מאוד. היינו אצל נוירולוג שלא ממש התרגש מזה ואמר שהעיקר שילד סקרן. תשובה שלא סיפקה רופאים ועכשיו אנו ממתינים לאבחון בהתפתחות הילד.
    הילד לא מסוגל לשבת במקום יותר מדקה, אי אפשר להקריא לו סיפור או לנסות לשחק איתו. הוא יכול להעסיק את עצמו כל הזמן בלרוץ, לטפס, לפרק, להוציא ולהחזיר, לשחק בחול. הוא תמיד בתנועה ומעדיף לשחק בעמידה וכמעט ולא נמצא במצב הישיבה בהמלך היום. כמו כן הוא עדיין לא מדבר (רק מילים שחשובים לו כמו לשתות, פיפי וכד').
    השאלה היא: איך כדאי להתנהג איתו? איך אפשר להפוך אותו ליותר מרוכז כדי שיהיה ניתן ללמדו משהו?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    היפראקטיביות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היפראקטיביות

    18/05/2009

    שלום,
    טוב שהופניתם למכון להתפתחות הילד, כך שמעתה תהייה לכם כתובת להתייעצות, ותקבלו התייחסות, הדרכה וטיפול, לפי צרכי הילד.
    כרגע, בגיל שנתיים (בעצם, צריך לקחת בחשבון את הגיל "המתוקן" שלו, לפי גיל ההריון בזמן הלידה),הוא ילד מאד צעיר, וקשה לדרוש ממנו לשבת ולהתרכז. חשוב למצוא לכך זמןנים ביום שהם יותר מתאימים : כאשר הוא שבע, רענן ולא עייף. צריך ליצור את התנאים המתאימים : לארגן פינה בבית, שהיא שקטה, ואין בה הרבה חפצים. חשוב לקחת משחק אחד, כמו פאזל פשוט, כמה אבני-לגו או קוביות לבנייה, ועם זה לעבוד מול הילד. לא יותר מ-4-5 דקות, ולאפשר לו להמשיך לרוץ הלאה.
    במקביל, לאחר האבחון, בוודאי יאמרו לכם עוד דברים שיעזרו בטיפול, כמו : אם יש לו רגישות תחושתית, ומה אפשר לעשות עם זה, וכו'.
    זו דרך ארוכה, מעייפת לעתים, אבל העניינים מסתדרים.

    בהצלחה וכל טוב, הרבה כוח !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה לעשות?

    פ.
    15/06/2009

    שלום רב,
    אנו פיקססנו את ההפניה של רופא שלנו למכון להתפתחות הילד ובחזרה קיבלנו 3 זימונים: עובדת סוציאלית, רופא התפתחות, אבחון פסיכו-נורולוגי. בקופ"ח אישרו לנו טופס 17 והתחלנו אבחון. לצערינו זה יצא ב3 ימים שונים ולא הייתה אפשרות לאחד. רופא התפתחות המליצה בנוסף על אבחון ריפוי בעיסוק ועל אבחון בדיבור ופסיכולוגית המליצה על ביקור נוסף אצלה להשלמת האבחון שלה וגם על אבחון בדיבור. בהמלצתם נשלחו אלינו עוד 2 זימונים: אבחון ריפוי בעיסוק, אבחון בדיבור ואז בקופ"ח הודיעו לנו שלא ניתן לאשר טפסי 17 לביקורים אלה מכיוון שיש בקופה שירות דומה בגבעת שמואל ומבחינתם אין הצדקה שנלך לבי"ח לעשות זאת. אנו גרים בת"א. ניסינו להסביר לפקידה בקופ"ח שמדובר בהמשך בירור, אבל בסך הכל זה פניה שהולכת לאן שהוא ובאמת שלא באשמתה.
    ההיגיון שלי אומר שאבחון שחלקו נעשה במקום אחד ולא הושלם מבחינתם ובחלקו נעשה במקום אחר הוא לא שווה כלום. האם הרגשה שלי נכונה? מה מומלץ לנו לעשות? למי כדאי לפנות או שעדיף לעשות המשך בירור במקום אחר? אני די מבולבלת מהמצב ובעיקר מטורטרת מנסיעות רבות וניירת.
    אודה מאוד על המלצתכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביורוקרטיה

    16/06/2009

    שוב שלום,
    צר לי לשמוע, אם י המצב ידוע לכולנו, הן כעובדים של המערכת, והן כמטופלים בעצמנו.
    אני מציעה לך לנסות לדבר עם רופא בכיר, אולי מישהו אחראי במחוז, ולבקש ממנו לאפשר לכם לרכז את כל האבחונים במקום אחד. בהמשך - אפשר להעבביר את הטיפולים למקום אחר.
    זה בהחלט חשוב, שצוות מגובש יראה את הילד.

    מאחלת לכם כל טוב !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו