חרדה חברתית

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חרדה חברתית
    אמא מודאגת
    21/05/2009

    בני בן שנתיים והחל ללכת לגן לפני כחודש (עד אז היה עם מטפלת). בנוסף, קיים איחור שפתי (אובחן כדיספרקסיה שפתית) (בטיפול קלינאית תקשורת). אני חוששת שבני סובל מחרדה חברתית לנוכח רתיעתו מאנשים - הן מבוגרים (בוכה ונרתע אפילו כשבני משפחה קרובים מבקרים, אך לאחר מספר דקות נרגע) והן ילדים, כאשר ניכר שמילדים הוא ממש חושש (למשל, לא יעלה על מתקן בגן שעשועים אם יש שם עוד ילד, והבעתו מבוהלת אם ילד מתקרב אליו)).
    פנינו למכון להתפתחות הילד, אך עד אז רציתי לדעת: (א) מה ניתן לעשות על מנת לשפר את המצב? (ב) האם ניתן לפתור בעיה זו באופן מוחלט, או שבני תמיד יהיה לא חברותי (לכל הפחות...) (ג) עד כמה מדובר בבעיה שנובעת ומושפעת מן הסביבה (לדוגמא, האם ייתכן שבמידה והייתי שולחת אותו לגן בגיל צעיר יותר המצב היה טוב יותר?)

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדה חברתית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה חברתית

    22/05/2009

    א שלום,
    חרדה חברתית יש לה, לפי ידיעתנו כיום, בסיס גנטי. זה גם מושפע מהתנהגות ההורים.
    ברוב המקרים, התכונה נשארת במידה מסויימת, אך משתפרת מאד עם השנים.
    אפשר לטפל בזה, אם כי הטיפול יעיל בגילאים גבוהים יותר, כמו גיל 8 ואילך.
    בגיל הילד שלך - רק לעודד את הילד להתנסות, ולהיות לידו, שירגיש את הבטחון בנוכחותכם.
    אינני חושבת שלו היית מקדימה את כניסתו לגן היה המצב משתנה באופן משמעותי.
    כל טוב !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת - לגבי משחקים

    אמא מודאגת
    25/05/2009

    עניין נוסף שאני מוטרדת ממנו קשור לעובדה שבני כמעט ואינו משחק במשחקים (פאזל, "סברס", לגו, רכבת, או כל דבר אחר). בביתנו יש שפע משחקים אך הוא כמעט ואינו משחק בהם, אלא מעדיף להקשיב למוסיקה (הוא מאוד מוסיקלי), או לדפדף בספרים שלו, או להקשיב לסיפורים (שאנו מקריאים לו), או להביט בחלון, או "לשחק" עם הספרים והדיסקים שמונחים על המדף בספריה (להזיזם ממקום למקום). (אציין כי הוא אמנם סובל, לדעתי, מחרדה חברתית, אך הוא בהחלט תקשורתי). העובדה הזו גורמת לי דאגה הן לאור העובדה שקשה מאוד "לגרור" אותו למשחק משותף עימי, לצורך "תרגול" הדיבור עימו (בהתאם להנחיות קלינאית תקשורת), והן לאור חששי שזהו סימפטום לבעיה אחרת (הפרעת קשב או ריכוז או קשיי למידה, שידוע שנלווים לעיתים קרובות לאיחור שפתי, כאמור בני אובחן כסובל מדיספרקסיה שפתית). אנחנו ממתינים לתור במכון להתפתחות הילד, אך בינתיים אודה לך אם תוכלי לומר לאילו סוג של משחקים ניתן לצפות מילד בגילו, ולאיזה פרק זמן? האם אכן ההתנהגות שתיארתי מלמדת על בעיה? מה ניתן לעשות על מנת לשפר את המצב?
    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משחקים

    26/05/2009

    ייתכן שהוא מעדיף בשלב זה פעילות דמיונית, ולכן יעדיף משחק דמיון שונים, וזה מצויין : המשחקים הקלאסיים כמו רופא וחולה, גיבורים שונים מסיפורי הילדים או מסדרות הטלויזיה. זה טוב וחשוב.
    משחקים עם חיות שונות, משחקי מלחמה (חיילי פלסטיק), מכוניות. בצד זה - כדאי לנסות משחקי הרכבה ובנייה, כמו דופלו, לגו, סברס, וכד'.
    הייתי מתחילה ב-10 ד', אם מדובר במשחק מובנה, או משחק אחד כלשהו, למשל הרכבת פאזל קטן. אל תוותרי, נסי מידי פעם, עד שיתרגל. כשיצליח, ויקבל עידוד שלך, יתחיל להינות מכך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו