דיבור דקלומי

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • דיבור דקלומי
    מיכל
    23/05/2009

    שלום רב,
    בני בן שנה וארבעה חודשים. נבדק לפני כשנה בשניידר כיוון שלא דיבר כלל ונאמר שישנו עיכוב התפתחותי מסויים היה מצופה בגילו למשחק יותר מתוחכם קשר עין יותר רציף וכדומה. מטופל מאז במרפאה לריפוי בעיסוק.
    בני החל לדבר בגיל שנתיים וכיום אחרי 4 חודשים מחבר משפטים קצרים של 3-5 מילים קשר עין התחזק הוא תקשורתי ומביע את רצונו.
    שאלתי מורכבת משני נושאים ראשית יש לו נטייה חזקה לחזור על דברים שנאמרו בגן או בבית אך בהתאם לסיטואציה ובשימוש באסוציאציות , למשל אם נקרא סיפור על ילד שנפל וכואב הוא יאמר לא להרביץ גיא (גיא מרביץ לכולם בגן) יאמר למשל כולם לשתות שישתה או בוא נצייר ציור יפה שנצייר חוזר גם על משפטים שנאמרים לו בבית האם דקלום כזה מוכר ? שנית עדיין אינו מנהל שיחה ממשית אלא מדבר תוך כדי משחק או שמבקש דבר מה , מתי יש לצפות לשיחה ממשית ?? (שאנחנו קוראים ספרת הוא כן יענה לשאלותי..)
    שנית עדיין לא קיים משחק שיתופי לא יוזם לא בבית ולא בגן, יש לו דמיון מפותח והוא משחק לרוב לבד...האם עדיין לא בשל ?
    נבדק בשבועות הקרובים עם אנשי מקצוע שבדקו בעבר אך בינתיים אודה למתן תשובה
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דיבור דקלומי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תיקון !! גילו היום שנתיים וארבעה חו

    מיכל
    23/05/2009

    סליחה !!!! גילו שנתיים ו4 חודשים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיבור תבניתי

    23/05/2009

    טל שלום,
    יש שלב נורמלי בהתפתחות השפה, והוא שלב ה"תוכי", כיוון שזו הדרך שבה הילד לומד : הוא חוזר שוב ושוב על פסוקים ששמע, וכך משנן אותם, וגם לומד מהם. נדמה לי, שבנך נמצא בשלב הזה, וזה נורמטיבי.
    בגילו, אינני מצפה לדו-שיח ממשי. הוא מגיע לקראת גיל 3 אצל רוב הילדים (שנתיים ו-9 ח').
    דומה מאד ההתפתחות לגבי משחק - גם בגיל 3 אנחנו רואים עדיין, פעמים רבות, משחק של ילדים זה בצד זה, כפי שפיאז'ה תיאר, ולא שיתוף ממשי.
    אני מבינה את הדאגה, לאור הרושם של איחור קל, ואולי ליקוי קל בתקשורת הבינאישית, אבל אולי הדאגה מוגזמת.
    מאחלת לכם התקדמות יפה, ושהכל יהיה בסדר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מודה מקרב לב על תשובתך המהירה

    מיכל
    23/05/2009

    והמרגיעה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו