ילד בן 3.5

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ילד בן 3.5
    רותי
    13/06/2009

    מאחר ובני בן 3.5 איחר בדיבור הוא הוכנס לגן טיפולי בגיל 2.8 נכון להיום הוא משלים את פער הדיבור מאוד מהר, אבל בגן חושבים שהבעיה היא אחרת ושיש לו פעלתנות יתר לא HDHD , הגן רוצה להמליץ להכניס אותו לבית ספר מיוחד של ילדים עם יכולות נמוכות, אנחנו בתור הורים ל- 3 ילדים (האמצעי עם רמת אינטליגנציה של 110 נמצא בבית ספר מיוחד לדיבור - הבעיה היא נכון להיום מינימליסטית) חושבים שאכן קיימת בעיה אבל לא עד כדי הכנסה לבית ספר מיוחד, השאלה היא האם ילד כזה יוכל להשתלב בבית ספר רגיל, אנחנו מתגוררים בהולנד - הממסד החינוכי כאן מעולה אבל גם מאוד אוהבים להכניס כאן למסגרות (להשאיר ילד כיתה זה דבר מאוד בשיגרה)
    קצת מידע על בני - הוא עדין לא גמול, מבחינה פיזית הוא קטן אבל מבחינה מוטורית הוא עושה דברים שילדים בני 4-5 עושים, אם יש 5 צעצועים בחדר זה 5 אטרקציות - אם נותנים לו להתעסק בדבר אחד הוא מתרכז עד 30-45 דקות - בסה"כ ילד חיובי מלא אושר.

    מה עושים???????

    תודה רותי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 3.5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חינוך רגיל או חינוך מיוחד ?

    14/06/2009

    רותי שלום,
    אין תשובה חד-משמעית לשאלתך, לא מבחינה תיאורטית ולא מבחינה פרקטית.
    כבר שנים רבות יש ויכוח מה עדיף : גישה אחת טוענת שעדיף לשלב ילד עם קשיים בחינוך הרגיל, ולתת לו עזרה, אבל אז נאתגר אותו, ויש סיכוי טוב שיתקדם.
    הגישה השנייה טוענת, שילד עם קשיים, כשנכניס אותו למסגרת רגילה, ירגיש את הפער לעומת ילדים אחרים, יהיה מתוסכל, וייפגע עוד יותר, גם מבחינה שכלית, וגם מבחינה רגשית.
    לדעתי, זה תלוי ברמת הקושי, וזה תלוי באופי של הילד, וזה גם תלוי במסגרת. יש כיתות ומורות שמצליחות בשילוב, ויש כיתות ומורות שלא.
    זו גם שאלה של מדיניות. : בארץ יש נכונות לשילוב, היכן שאפשר. אינני מכירה את הגישה בהולנד, לכן אין לי, לצערי, כל דרך להמליץ לך.
    אצלנו במכון להתפתחות הילד, במקרים דומים לילד שלך, אנחנו עורכים דיון של הצוות, ואח"כ נפגשים עם ההורים ודנים איתם. מסבירים נימוקים בעד ונגד.
    בסופו של דבר - זו החלטה של ההורים, והיא נתונה להסכמה של מח' החינוך במקום המגורים.

    כל מה שנותר לי הוא לאחל לכם כל טוב, והצלחה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו