שתי ידיים ימניות?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שתי ידיים ימניות?
    מיכל רוט
    16/06/2009

    בני בן 3 שנים. עדיין במסגרת ביתית.התפתח כרגיל ע"פ המדדיםהמקובלים. עירני, פיקח, וורבלי ומרוכז מאד בפעולות שהוא עושה.
    שמתי לב לאחרונה שהוא משתמש בשתי ידיו, בו זמנית /לחילופין בעבודות כמו ציור והדבקה ואין לו עדיין צד דומיננטי בו הוא משתמש. (אחיזת העיפרון שלו היא מלמעלה הפוף, כאילו הוא מחזיק מקל)
    לעומת זאת בפעילות כמו גזירה (דורשות מאמץ?) וכיור בפלסטלינה ובצק הוא לא מחליף ידיים.
    האם זה תקין לגילו?
    בנוסף לכך אציין שריצתו לא בשלה (רופסת מעט???) והוא פחות משתמש בפעולות גסות כמו בעיטות בכדור וכד'. הוא ילד שובב שמטפס על סולמות, אוהב פעילות מאתגרת אבל משהו נראה לי רך מידי?... האם יש קשר בין הדברים? -טונוס שרירים רפוי? האם צריך כבר לעשות משהו?ומה ניתן לעשות בנידון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שתי ידיים ימניות?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבשלת הצד הדומיננטי

    ד''ר מיקי הר-גיל
    17/06/2009

    מיכל שלום,
    1. הבשלת הצד הדומיננטי היא אבן דרך חשובה בתהפתחות המוטורית והיא פונקציה של הבשלת מערכת הצבים המרכזית, הגיל הממוצע להתפתחות יד דומיננטית היא בין 3-5 שנים.
    אך אפשר לראות כבר בפעוטות המגלים העדפת יד מנגד נמצאו ילדים בכיתה א שעדין לא פתחו דומיננטיות . מאחר ובנך בן 3 שנים השימוש בשתי הידים הוא תקין בהחלט.
    2. תיאורך של ריצה לא בשלה ופחות שימוש בפעלות גסות לצד ילד שובב שמטפס על סולמות ואוהב פעילות מאתגרת מתארת ילד המפותח כהלכה, במידה וקיים סירבול ניתן לפנות לטיפול קצר בפזיותרפיה .

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו