השמת גבולות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • השמת גבולות
    הילה
    06/08/2009

    בני בן שנתיים ועשרה חודשים ילד מקסים וחכם. אנחנו משתדלים מאוד להעמיד לו גבולות (לדבר בנימוס, להקשיב לאבא ואמא, לא לחטוף משחקים, לא להרים יד וכו') ולחנך אותו לעצמאות (דורשים ממנו שילך לבד ולא יהיה על הידיים, שישרת את עצמו במה שיכול).
    שמתי לב שמרבית החיכוכים שלנו איתו הם בשעות שהוא עייף (כשלוקחים אותו מהגן, כשקם בבוקר, לפני ואחרי שינה) הוא ממש פחות פעיל בפרקים אלה של היום ויושב על הספה ויכול לראות טלויזיה או להקשיב לסיפור אבל לא משחק. גם סף התסכול שלו ומידת ההתבכיינות שלו רבה יותר אז וההתלבטות שלי היא אם כן להקפיד על אותם הדברים גם בפרקי הזמן האלה או יותר להתגמש? מצד אחד אני לא רוצה לבלבל אותו במסרים ודרישות סותרות ומצד שני אולי הוא באמת עייף ולא יכול?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    השמת גבולות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השמת גבולות

    08/08/2009

    הילה שלום,
    את מתארת מצב ידוע, לפיו במצבי עייפות או רעב, גם אנחנו, כמבוגרים, "שוכחים" עקרונות חינוכיים, ומתנהגים ללא בקרה. זה טבעי והגיוני, ובגיל צעיר, צריך לקבל זאת כעובדה, שהעייפות והצרכים הביולוגיים מחלישים את יכולת השמירה על צרכים מורכבים יותר.
    לכן, במצבים אלה, אין טעם להתעקש עם הילד על דרישות או עקרונות. אפשר לוותר לו, תוך שאת מציינת שאת רואה כי הוא עייף, ורוצה לישון, וכו'.
    כל טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו