שאלות כלליות שקשורות להסתגלות לגן

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלות כלליות שקשורות להסתגלות לגן
    שגית
    13/09/2009

    לד"ר יוכי שלום רב
    בני בן שנה ואחד עשרה חודשים.
    הכנסתי אותו בספטמבר לגן בפעם הראשונה {לפני כן שמרה עליו הסבתא }אומנם קשה לילד להסתגל אך מידי פעם אנו רואים שינוי לטובה .
    יש לי מספר שאלות לגבי הנושא :
    1. ילדי אינו אוכל כלום בגן הוא אינו משתף פעולה עם המטפלת בשום דבר {הוא אפילו לא מוכן לישון בגן מחכה עד שאני מגיעה ,לא משנה כמה הוא עייף }עד שאני מגיעה לקחת אותו ורק אז הוא מאושר ומעוניין לאכול משהו .
    האם התהליך הזה הוא חלק מההסתגלות ?והאם יש משהו שהינך ממליצה עליו שאני יכולה לעשות ע"מ שהילד יאכל משהו במהלך יומו בגן ?
    2.כמה זמן לוקח לילד להסתגל לגן ?ואם הילד לא מסתגל לאחר חודש ימים ,האם הדבר מראה שרע לו בגן ועלי להעביר אותו לגן אחר ?
    3.מתחילת השינוי הילד לא ישן טוב בלילה{מתעורר הרבה ,מעוניין שארדים אותו ע"מ שאהיה איתו וכדומה } האם זה גם חלק מההסתגלות ?
    תודה מראש
    שגית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הסתגלות לגן

    14/09/2009

    שגית שלום,
    כל מה שציינת קשור בשינוי של כניסה לגן חדש.זה בהחלט שינוי מאד משמעותי בחייו של ילד צעיר,
    ומעמיד אותו בלחצים לא קטנים, במיוחד ילד רגיש יותר.
    מאידך, אנו רואים שכל הילדים מסתגלים ונהנים בגן. והגן מאד תורם להתפתחותם.
    לכן, אין צורך לדאוג, וצריך להתאזר בסבלנות ולהניח לילד לעבור את התהליך, תוך חיזוקו. לא נורא אם לא יאכל ולא יישן תקופה מסויימת. בבית - אפשר לומר לו שהוא בוודאי מתרגש, והגן הוא מקום חדש עבורו, ולכל אחד קשה להתרגל לאוכל חדש, מיטה אחרת, וכו'. חשוב שילד ירגיש את ההבנה מצידנו.
    בדרך כלל התהליך לוקח כחודש (תלוי גם מתי החגים, המהווים הפסקה ברצף, ומקשים על ההסתגלות). בהצלחה !
    ושנה טובה ובריאה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו