למידה ע"י חיקוי

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • למידה ע"י חיקוי
    לו
    19/12/2009

    שלום רב,

    אני אמא לפעוטה מקסימה בת שנתיים.

    שמנו לב שבתנו כל הזמן מחקה ילדים אחרים גם גדולים ממנה וגם קטנים יותר. אני יודעים כי תופעת חיקוי היא נורמלית בגיל הזה, אך לדעתי (הלא מקצועית) זה קצת יותר מדי. היא יכולה במשך מספר שעות בקרב ילדים אחרים לחקות אותם כל פעולה הכי קטנה ולא ליזום לבד שום פעולה. תמיד מסתכלת סביב מה אחרים עושים ונראה כי אינה משוחררת (כמו מבוגרת קטנה). כשלוקחים לה חפץ, הרבה פעמים היא פונה אלינו ההורים בבכי במקום לקחת חזרה, ואנו מנסים לעודד אותה לפתור את ה"משבר" לבד. התופעות שתיארתי הן חוזרות על עצמן כל הזמן.

    איך אפשר להקנות לה יותר בטחון עצמי ואומץ? ממה להמנע ועל מה להקפיד?

    תודה מראש,

    לו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    למידה ע"י חיקוי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למידה ע"י חיקוי

    20/12/2009

    לו שלום,
    נראה לי כי אינך מרוצה מהפסיביות היחסית של בתך.
    אין זה בהכרח נובע מחוסר-בטחון וחוסר אומץ. ייתכן שמדובר בתכונת אישיות שאיתה נולדה, וייתכן שמדובר באסטרטגיה שאימצה לה, לפעמים לתקופת-מה, ואח"כ תראי שינוי.
    גם לגבי החיקוי - בהחלט ייתכן שמדובר באותה תופעה, מאותן סיבות.

    בגיל שנתיים, קשה מאד לשנות דפוס התנהגות של ילד, במיוחד בתחום כה מורכב כמו ההתנהגות החברתית.
    כשתגדל, בסביבות גיל 4-5, תבין יותר, תהייה מודעת יותר, ואפשר יהיה לדון איתה על התנהגותה, ועל הקשר בין ההתנהגות שלה להתנהגות של אחרים.
    בינתיים, אינני רואה "אסון" במה שקורה. תנו לה להתנהג כפי שהיא, ייתכן שהיא בעצמה תלמד מכך.

    כל טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו