הפרעת אכילה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הפרעת אכילה
    לימור
    24/04/2010

    (היום בן שנה וחודש) לפני כחודש וחצי סיימתי לימודים במתכונת מלאה (7:00-15:00) ובני היה בהשגחת אימי .כחודשיים לפני סיום לימודי שמתי לב שבני מסרב לאכול למעט הבקבוק לפני השינה, שייכתי את זה לפיטום שבוודאי אימי עשתה במהלך היום שכן הוא היה ילד שמן, היא דיווחה תאבון וחוסר תיאבון לסירוגין ללא דגשים מטרידים, אך היא כבר לא היתה מאכילה בכיסא אלא רודפת אחריו בזמן משחק ומאכילה(לא ברור לי למה היא התחילה לעשות זאת),היו לו ארוחות מסודרות מחית פירות , צהריים מוצק בערב מעט גבינות וביצה או בקבוק. כשחזרתי כאמור לפני חודש וחצי לטיפול מלא איתו הילד החל לאכול פחות ופחות וירד משמעותית במשקל (ילד רזה) הוא נסוג לחלוטין לבקבוק ונדיר שמסכים לאכול אוכל אחר ,הוא עקשן ולא ממש התעקשתי על גבולות עד לא מזמן, הייתי מנסה להאכיל -הוא מסרב ולכאחר זמן קצר נותנת בקבוק.בינתיים ירדנו מהכיסא אוכל וניסיתי להאכיל אותו בכל דרך אפשרית , בזמן שהוא משחק, בגינה, בעגלה, אפילו מניחה את האוכל בצלחת לידו בצפיה בטלויזיה או סתם "שיתקל" באוכל כשהוא עובר בבית- שום דבר לא עזר אני אפילו חושבת שהחריף את המצב. לפני יומיים האכלתי אותו מחית תוך כדי צעקות ובכח הוא לבסוף נכנע אבל אכל רק כמה כפיות אפילו לא חצי מנה,דיווחתי לרופאה שלא יחסה משמעות עד הירידה במשקל ולבסוף רשמה לו ברזל ועכשיו מחכים. אימי ובעלי גם לא מצליחים להאכיל אותו הוא מסרב מיד ,תמיד הוא משחק עם האוכל וזורק על הריצפה למרות שאני אומרת שוב ושוב " לא זורקים אוכל" הוא בכלל לא מקשיב, סוגר את הפה,מגרד בפנים ,מסית את הראש ולבסוף צורח עד שמשחררים אותו. אין ארוחות מסביב לשולחן ,בעלי בעבודה בזמן שהוא אוכל את הארוחות הגדולות , אני מבולבלת מאוד כיוון שאני שואבת מידע מכל מיני מקומות. לפעמים מתעקשת ,לפעמים מדלגת בתקווה שהרעב יביא אותו לאכילה,לפעמים מוותרת ונותנת בקבוק. לפעמים מתעקשת שישב בכיסא האוכל אפילו אם הוא לא אוכל עד שירגע ורק אז משחררת אבל זה נ ראה לי אכזרי וגורם לאסוטיאציות רעות , לפעמים אני אפילו לא נכנסת למאבק ומורידה מהכיסא. איך אני מחזירה אותו לאכילה מסודרת ? מה צריך לעשות כשהוא מסרב בתוקף בזמן האכלה ואיך להגיב להתנהגויות שלו שציינתי קודם בזמן האוכל? האם לתת לו לאכול בכפית למרות שכל האוכל נשפך לפני שמגיע לפה?איך ליצור אוירה. על מה להתעקש על מה לא? אני יודעת שלתזונה בגיל זה יש חשיבות מכרעת האם לקחת למעבדת הפרעת אכילה ואם כן יש לכם המלצות? אני אובדת עצות אודה מאוד לתגובתכם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעת אכילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אכילה

    25/04/2010

    לימור שלום,
    כנראה שנוצר משהו במהלך שהותו של הילד אצל אמך, שגרם להתייחסות "מלחמתית" לאוכל.
    אני מציעה שכרגע תניחי, ותתני לו בקבוק, בלי להילחם. העיקר הוא, שהאוכל לא יהיה נושא למאבק !!!
    בהמשך, כשייכנס לגן, אני מניחה שיחול שינוי, כשיהיה עם ילדים ויראה אותם אוכלים.
    כל טוב !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על תגובתך . אשמח לחידוד

    לימור
    25/04/2010

    אם כך, האם תמ"ל שלב 3 מספק לגוף שלו את כל מה שנחוץ כרגע? מדובר בתהליך של חודשיים עד שיכנס לגן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תמ"ל

    25/04/2010

    לימור,
    אינני מתמצאת בכך. שאלי את רופא הילדים, או אחות טיפת-חלב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו