פחדים לקראת לידת אח?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • פחדים לקראת לידת אח?
    יעלי
    07/06/2010

    שלום ושוב תודה לכם על הפורום הנהדר!

    הבת שלי בת שנה ו-8 חודשים, אני ממש בסופו של הריון נוסף. בשבוע האחרון נראה שיש לה צורך הולך וגובר בנוכחות שלי, בצורה מדאיגה. זה התחיל בהיסטריה כאשר שמים אותה לישון, כולל צרחות חריגות ולפני יומיים גם למדה לצאת מהמיטה. לאט לאט זה משתלט גם על שעות הערות - אם אני יוצאת מהבית היא בהיסטריה, כל הזמן נדבקת אלי וקוראת אמא אמא, עד שהיום כבר נאלצו לקרוא לי לקחת אותה מהגן באמצע היום. לדעת הגננת מדובר בחרדת נטישה על רקע הלידה הקרבה (וגם בעלי ואני נסענו ליומיים לפני שכל זה התחיל). היא המליצה לי לא לדבר בפניה על הלידה ולנסות לאט לאט להתרחק (אמא הולכת למטבח/למכולת וכו'). בינתיים בגלל שהיא מטפסת מהמיטה אז בשעת ההרדמה אני נשארת לידה (יושבת בכסא ולפעמים שרה לה, כאשר היא במיטה). מקוה שמחר תהיה לה מיטה חדשה, אם כי אז היא תוכל להסתובב בבית, שזו בעיה אחרת...
    האם אכן רגיל שילדים כ"כ בלחץ לקראת הלידה? ואיך ניתן להקל עליה? מצד אחד מאוד חבל לי שהיא סובלת אבל מצד שני כל ה'חינוך' נפגע - ההשכבה שלה לישון (שהיתה מצוינת, עם טקס קבוע שלא השתנה), העובדה שכשהיא בוכה בגן אני באה...
    אשמח לעצות איך להתמודד עם המצב. בנוסף, כאשר תהיה לה מיטה אחרת - האם מקובל לתת לילדים להסתובב בכל הבית לבד? נראה לי בלתי אפשרי למגן את כל הבית ומצד שני לא הייתי רוצה 'לנעול' אותה בחדר.

    שוב, תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פחדים לקראת לידת אח?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחדים לקראת לידת אח

    08/06/2010

    יעלי שלום,
    ילדים בהחלט ערים למתחים בבית לקראת לידה, או לקראת כל שינוי אחר בחיי המשפחה. הם קולטים מידע, ומאחר שאינם מבינים אותו בדרך בוגרת, הם עלולים לפתח חרדות מן הלא ידוע.
    לעתים , יש גם שינויים בהתנהגות הילד שהם ללא סיבה ברורה, כשלב התפתחותי : כשילד מתחיל להיות עצמאי, ומתנגד לדברים שונים כמו ללכת לישון, או לאכול, וכד'.
    אני בהחלט מקבלת את עצות הגננת במקרה זה, הן נראות לי עצות נכונות.
    לגבי המיטה - זו אכן בעייה, ולטעמי, עדיף להשאיר את הילד במיטה סגורה עד גיל שנתיים וחצי, אפילו שלוש, עלמנת שלא יהיה חופשי לצאת ולהסתובב בבית, במיוחד בחושך.
    פתרון חלקי הוא להשאיר נורת לילה במסדרון.
    כל טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו