מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בעיית דיבור - ריבוי שפותאולגה11/07/2010
אני מבקשת עזרה בקבלת עצה מקצועית!
שמי אולגה, אני אמא לילד (יונתן) בן שנתיים וארבעה חודשים. אני ובעלי דוברי רוסית ומאוד חשוב לנו שיונתן גם ידע לדבר רוסית. ולכן אנו מקפידים לדבר איתו רוסית בבית. אבל הבעייה היא שהוא הולך לגן לדוברי עברית, וכך יוצא שחצי יום הוא שומע ולומד עברית וחצי יום רוסית. הדבר, כנראה מאוד מבלבל אותו ולכן הוא מתקשה להתחיל לדבר, הוא אינו מסוגל להרכיב משפט של שני מילים, אך הוא מפטפט המון בשפה שלו. בביקור האחרון בטיפת חלב, הרופאה המליצה לנו לעבירו לגן של דוברי רוסית על מנת שתיהיה לו שפה אחת. אני בהתלבטות נוראה לגבי זה, שמעתי ש"גן רוסי" יש חינוך נוקשה יותר (דומה לחינוך דתי) בנוי על ערכים, לא שזה דבר רע, אבל זה בהחלט שונה מהגן שבו הוא נמצא עכשיו, ששם החינוך הוא חופשי (ליברי). אני מכירה הרבה ילדים יוצאי "גנים רוסיים" שהם מאוד מפותחים מבחינה אינטלקטואלית וורבלית. אני חוששת שהעברתו ל"גן רוסי" יכולה לגרום לטראוומה, בגלל השוני? וגם מבחינת המרכיב החברתי אינני בטוחה האם זה עלול ליצור בידול תרבותי או חברתי מול מי עתידיים להיות חבריו בגן הבא או בבית הספר, איך זה יוכל להשפיע עליו ועל מערכות היחסים עם צברים בני גילו בעוד כמה שנים?
*חשוב לציין שאיני מרוצה מהגן הנוכחי ויצרך לחפש מקום אחר לילד.
עזרתכם מאוד חשובה, אני חייבת להגיע להחלטה בזמן הקרוב בכדי לשריין מקום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דו-לשוניות
12/07/2010אולגה שלום,
אין לי תשובה "נכונה" לדילמה שלך.
יש כל מיני אפשרויות : יש גנים רוסיים טובים,
אפשר גם לדחות את לימוד הרוסית, ולשלוח את הילד לחוג אחה"צ בגיל 6-7, כשיהיה בוגר יותר, ויבין יותר את החשיבות.
הכל תלוי באופי של הילד, ובמוטיבציה שלו, ביכולת ההסתגלות שלו לשינויים, ולואריאביליות.
רק אתם יכולים להחליט מה מתאים לילד שלכם, אפשר לנסות, ואם זה לא מתאים - ניתן לשנות.
כל טוב, ובהצלחה עם כל החלטה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
אולגה12/07/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
תינוקת מכניסה דברים לפה
גמילה מחיתולים והתאפקות לפיפי
ראש שטוח לתינוקת בת חודש
התהפכות תינוקת מהבטן לגב
יעוץ והכוונה אחרי לידה
בן שנתיים מכור למסכים
מציצה של בגדים וכרסום ציפורניים
בני בן שנה ותשעה חודשים שבועיים אחרונים הוא התחיל להכות את הראש בידיים וגם לזרוק את עצמו על הרצפה..
נפילת תינוק אחורה בניסיון לעמוד
התלבטות על מעבר ממשפחתון לגן
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)