דיבור בגוף לא נכון אצל ילדה בת שנתי

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • דיבור בגוף לא נכון אצל ילדה בת שנתי
    ליאור
    17/07/2010

    שלום רב,
    ביתי בת השנתיים וחמש פונה אלינו תמיד בגוף לא נכון
    לדוגמא כשהיא רוצה כדור היא אומרת "תן לה כדור"
    כשהיא רוצה לבוא היא אומרת הרבה פעמים "בואי"
    כשהיא רוצה לאכול היא כאילו שואלת "רוצה לאכול?"
    האם זה קשור לעובדה שהיא לומדת 2 שפות(גם רוסית בערךמחצית מהזמן היא אצל חמתי)
    בגדול היא מדברת כאילו אנחנו פונים אליה ולא כאילו היא פונה אלינו
    פרט לכך מדובר בילדה חברמנית, מגיבה לשמה, משחקת נהדר במשחקים, יודעת לספור עד 10, לקרוא מספרים, יודעת צבעים וכו.
    האם לדעתכם יש צורך לפנות לייעוץ או שזה יסתדר לבד(רשמנו אותה השנה למעון)מה אפשר לעשות כדי לשפר את המצב?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיבושי דיבור

    18/07/2010

    ליאור שלום,
    בגיל זה, ילדים מחקים פעמים רבות את מה שאומרים להם. זה נקרא שלב ה"תוכי". הדוגמה המוכרת ביותר הוא שבאמת ילד מדבר על עצמו בגוף שלישי, כאילו היו מדברים עליו : "הוא/היא רוצה בקבוק". "תני לה כדור". זה לא בהכרח נגרם ע"י חשיפה לשתי שפות. גם ילדים שחשופים לשפה אחת לפעמים מגלים את התופעה הזו, אבל חשיפה לשתי שפות בהחלט יותר מבלבלת.
    כרגע אין לדעתי צורך בהתערבות מקצועית, וגם תיקון לא עוזר. הרוב הגדול של הילדים לומד את ההתבטאות הנכונה באופן ספונטאני.
    כל טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו