אגוצנטריות בגיל 4

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אגוצנטריות בגיל 4
    מירה
    07/11/2010

    בני יהיה בעוד חודשיים בן 4. ילד חכם ונבון. הבעיה היא שהוא מאד מפונק
    ומה שהכי מציק לנו זה שהוא מאד לא מתחשב באחרים....אתן מ"ס דוגמאות:
    1. הוא קם באמצע הליילה. לא תמידברור למה.ולפעמים כן . בוכה בכי היסטרי, צועק, מבקש שנדליק לו קצת את האור. אני מנסה להרגיע אותו, מדליקה לו קצת את האור אבל הוא רוצה יותר חזק, ויותר חזק....אני מסבירה לו שלא ניתן להדליק אור מלא כי אחותו נמצאת בחדר והוא עלול להעיר אותה. אותו זה לא מעניין. הוא בוכה, וצורח ובסופו של דבר היא מתעוררת מהצעקות, ואח"כ אבא שלו...והבית כמרקחה...בכי של הילדים. צעקות שלנו ההורים....כעסים...
    2. שבת בצהריים אחרי שחזרנו מטיול מעייף רצינו כולנו ללכת לישון. הילדה (בת שנה וחצי) כמעט כבר נרדמה אבל הוא לא רצה לישון. כולם במיטות שלהם ופתאום אנחנו שומעים שהוא פתח את התריס, נכנס לתוך המיטה של הילדה והתחיל להשתולל. כששאלנו אותו למה , הוא אמר שאחותו התעוררה ולא ישנה... כמובן שבסופו של דבר אף אחד מאיתנו לא ישן. כעסנו שהוא לא מתחשב באחותו, בהורים שלו....הסברתי לו שאם הוא לא נרדם או לא יכול לישון שילך לסלון וישחק במשהו אבל שלא יעיר אותנו...
    3. כל בוקר אני נוסעת עם בעלי באוטו ומורידה את הילדים בגנים, כאשר הוא מחכה באוטו. היום לא הרגשתי טוב והייתי בדרכי לרופא. אמרתי לבני שהיום אבא יקח אותו ואמא תחכה באוטו כי היא לא מרגישה טוב אבל אותו כמובן זה לא עניין....בכי, צרחות...

    שאלתי-
    האם זה נורמלי לגילו להתנהג באגואיסטיות שכזו ? אני יודעת שיש שלב בהתפתחות שנקרא השלב האגוצנטרי אך האם לא אמור היה לעבור כבר את השלב הזה ? או שזה
    נובע מפינוק ? מה עלינו לעשות ? בסה"כ מדובר בילד מאד חכם, פיקח חברותי עם קסם אישי (כך אומרים לי תמיד בגן) שרגיל לחלוק ולשתף (פעם היה עושה זאת יותר בקלות משום מה.... )גם עניין דחיית סיפוקים עדיין מאד קשהלו....
    עליי לציין שבגן אין שום בעיות איתו והגננות לא מבינות על מה אני מדברת....
    אנא עצתכם. תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אגוצנטריות בגיל 4

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אגוצנטריות בגיל 4

    מירה
    08/11/2010

    אנא מכם ענו לי על שאלה זו, זה מאד חשוב לי
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אגוצנטריות בגיל 4 - תגובה

    09/11/2010

    מירה שלום,
    אינני מצליחה להעלות לאתר את התשובה שלי. יש בעייה טכנית.
    נסי לפנות שוב עוד כמה ימים.
    סליחה ותודה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אגוצנטריות בגיל 4-ניסיון נוסף

    מירה
    10/11/2010

    דוקטור שלום
    לבקשתך, אני מנסה שוב...
    מקווה שהפעם תצליחי לענות לי
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אגוצנטריות בגיל 4-ניסיון נוסף - תגובה

    11/11/2010

    מירה שלום,
    ילד קטן הוא בוודאי ובאופן טבעי מרוכז בעצמו, וחי את העולם דרך התחושות שלו, החוויות שלו, הרגשות שלו.
    ייתכן שמדובר בילד שהוא פעלתן, טמפרמנטלי ורגיש, ולכן התגובות שלו הן מוקצנות במצבים שונים, או מתוך תחושה גופנית מסויימת, או מתוך רגש מסויים (למשל של קנאה לאחותו).
    אני מציעה לך להיות סבלנית איתו, להגיב ברוגע, לתת לו דוגמה של שקט : לחבק אותו, ללטף. הרבה ממליצים על מסז'ים כפעולה מרגיעה.
    יש גישה הממליצה להתעלם : להניח לילד, פשוט לעזוב אותו בחדר לבד, עד שיירגע.
    לאחר שהוא נרגע, אפשר לנסות לדבר איתו, ולומר לו שלא היה בסדר.
    סבלנות, כל טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו