טורטוקוליס והתפתחות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • טורטוקוליס והתפתחות
    רומי
    12/06/2011

    שלום בתי בת שנה ו-4 חודשים בעוד כשבועיים. היום ביתי הייתה באבחון התפתחותי שכלל גם מעקב אחר בעיית הטורטוקוליס שהייתה לה בעבר. מתוך האבחון עלה שעדיין קיימת נטייה קלה של הראש לצד ימין ויש מעט איחור התפתחותי (למשל לא מכניסה חפצים על פי צורתם). נמצא כי התינוקת סקרנית ומאוד תקשורתית. נקבע עבודה בריפוי ועיסוק עימה והמשך פיזותרפיה. ראוי לציין שעדיין לא מדברת ואינה מצביעה, אך ממלמלת ללא הפסקה, מבינה שפונים אלייה, מחקה דיבור בטלפון וזוחלת מצוין לכל הכיוונים ואף הראתה שבוע שעבר כמה צעדים עצמאיים ללא תיווך חפצים. שאלתי היא 1. האם קיים קשר בכלל בין טורטוקוליס לאיחור התפתחותי (מוטורי ו/או קוגנטיבי) . 2. האם ייתכן רגרסיה בטורטוקוליס (לפני כחודשיים נקבע ע"י הפיזותרפיסטית שהטורטוקוליס נעלם) 3. איזה תרגילים אני יכול לבצע עימה כדי "להדביק" את האיחור והאם יש מקום לדאגה בכלל?

    תודה
    האבא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טורטוקוליס והתפתחות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טורטוקוליס והתפתחות - תגובה

    13/06/2011

    אבא יקר שלום,
    טורטיקוליס עלול לעכב מעט התפתחות מוטורית, במיוחד כשזה במצב יותר קיצוני, מה שאיננו המקרה שלכם. ייתכן שהאיחור איננו קשור לטורטיקוליס דווקא, ובכל מקרה, טוב שהילדה מטופלת.
    לא ידוע לי על רגרסיה בטורטיקוליס.
    אני מניחה שהפיזיותרפיסטית והמרפאת-בעיסוק ימליצו לכם, וגם ידריכו אתכם בתרגילים לעבודה עם הילדה, על בסיס יום-יומי, כפי שמקובל.
    אני בטוחה שאתם בידיים טובות, והכל יסתדר בתוך כמה חדשים,
    כל טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו