חיסון לסרטן צוואר הרחם והריון

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חיסון לסרטן צוואר הרחם והריון
    דנה
    07/09/2011

    שלום,

    אני בת 28,אובחנתי בבדיקת פפס כבעלת תאים טרום סרטניים מדרגה 1 ו או 2.

    לפני כשבוע ערכו לי ביופסיה,טרם התקבלו תשובות.

    1.בהנחה שנדבקתי בוירוס מבעלי,האם אוכל להידבק ממנו שוב? (אין לו סימנים חיצוניים).האם יש צורך באמצעי מניעה נוספים פרט לגלולות?

    2.אני שוקלת לקחת את החיסון לוירוס הפפילומה.נודע לי שחצי שנה מרגע לקיחתו עדיף לא להיכנס להריון.תיכננו לנסות ולהתחיל כבר בקרוב.

    האם כדאי לקחת את החיסון ולהמתין חצי שנה עד לכניסה להריון? (כלומר,האם יכול להיות בעצם ההמתנה איזושהו סיכון?)

    או לדחות את לקיחתו עד לאחר הלידה?

    או בכלל לא לקחת?



    תודה מראש,

    דנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיסון לסרטן צוואר הרחם והריון - תגובה

    פרופ' עמי פישמן
    08/09/2011

    שלום רב,
    1. הידבקות בוירוס הפפילומה היא שכיחה יחסית. הטיפול בנגעים לא מטפל בוירוס.
    2. אמצעי מניעה כמו קונדום נחשבים יעילים כנגד הדבקה בוירוס.
    3. לא ידוע על השפעה שלילית של החיסון על ההריון, אבל המידע בנושא הזה מוגבל.
    4. יעילות החיסון אצל מי שכבר נדבקה יותר נמוכה מיעילותו בנשים שלא נדבקו בוירוס.
    5. על שאלות קונקרטיות הקשורות בך תצטרכי להיועץ עם רופא הנשים שמכיר אותך.
    בברכה,
    פרופ' עמי פישמן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו