ברור לגבי תהליך טיפולי

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ברור לגבי תהליך טיפולי
    זאב
    27/04/2013

    אימי בת 75. לפני כחודש התחילו לה כאבים בבטן התחתונה ולאחר שלל בדיקות שביצעה, הכיוון הוא כנראה של סרטן שחלות. היא עכשיו ממש התנפחה מהנוזלים שהצטברו לה עקב הגידול באגן (קוטר לפחות 11 ס"מ. תהליך בחלקו ציסטי וחלקו סולידי ונראה קשור לשחלה ימנית) וסובלת מאוד במיוחד ביציאות בשירותים.
    הרופא שאמור לנתחה אמר לה שהם לא יודעים אם ניתן להסיר את הגידול בניתוח ישר או שהיא צריכה לעבור קודם טיפול כימו על מנת להקטין את הגידול. לפיכך הוא יתחיל עם לפרוסקופיה ויכניס לבטן מצלמה ובהתאם לממצאים הוא יחליט אם לפתוח את הבטן או לעשות קודם כימו ואחר כך פתיחת בטן.
    יש לנו הרבה שאלות לרופא הנמצא במסגרת ציבורית, אך לצערי אנחנו לא מצליחים לשוחח איתו. לכן אני פונה אליך. להלן שאלותיי:
    1. האם הדרך שהרופא מציע לטיפול היא הגיונית לפי דעתך?
    2. בהנחה שהרופא יחליט ללכת קודם על כימו
    א. האם ניתן במסגרת הלפרוסקופיה לבצע ניקוז נוזלים על מנת להקל עליה את הסבל?
    ב. האם לוקחים ביופסיה?
    ב. האם הטיפול הכימי מתחיל מייד אחרי הלפרוסקופיה או שנותנים לאימי להתאושש קודם מהניתוח?
    3. בסיכום בבדיקת ה-CT נרשמו פרטים שאיני מבין. אודה להסבר לאדם הפשוט:
    "נראה שמדובר בתהליך תופס מקום ממקור שחלתי בצד ימין עם פיזור פריטוניאלי בצורה 'אומנטל קיק' ומיימת, ללא גרורות בריאות, בעצמות ובכבד.

    אודה לך מאוד על עזרתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ברור לגבי תהליך טיפולי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ברור לגבי תהליך טיפולי - תגובה

    פרופ' עמי פישמן
    27/04/2013

    שלום רב,
    א. התכנית שהותוותה לכם היא מקובלת
    ב. ניקוז נוזלים - כן. ביופסיה - כן
    ג. הטיפול הכימי מתחיל זמן קצר ככל הניתן אחרי הלפרוסקופיה
    ד. התיאור של ה- CT מצביע על מחלה מפושטת בחלל הבטן

    בברכה,
    פרופ' עמי פישמן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    זאב
    27/04/2013

    לפרופ' עמי פישמן שלום,

    אני מודה לך מאוד על תשובתך המהירה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו