כימותרפיה במקרה של yolk sac tumor

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • כימותרפיה במקרה של yolk sac tumor
    יולי
    18/06/2014

    שלום,
    אני בת 26, רווקה ללא ילדים. לפני 3 שבועות עברתי לפרטומיה כריתת שחלה וכריתת אומנטום ובלוטות לימפה.

    ההסטולוגיה הסופית: yolk sac tumor בקוטר 15 ס"מ קפסולה שלמה ללא עדות לפריצה. גם בנוזל הפריטונאלי אין עדות לתאים ממאירים ובלוטות ואומנטום ללא עדות לגידול.

    בסיכום הביקור האמבולטורי נאמר לי כי ההמלצה היא על BEP 3 קורסים

    יידעו אותי בכך שלכימותרפיה יש תופעות לוואי רבות ועלולות להיות פגיעות עתידיות כמו פגיעה בשחלה הבריאה.

    מכיוון שהתוצאות מראות שהגידול הוצא בשלמות אני שוקלת שלא לעבור כימותרפיה.

    1. האם יש טעם לבקש חוות דעת נוספת מרופא מומחה אחר?

    2. האם יש מחקרים המדברים על סבירות לסרטן נוסף אצל נשים בעלות גידול מסוג זה שהוצא בשלמות ולא עברו כימותרפיה?

    3. האם יש רופאים בתחום שיכולים לתת לי נתונים סטטיסטיים שיאפשרו לי לקבל את ההחלטה אם להתחיל כימותרפיה בצורה נבונה יותר?

    4. האם יש אפשרות לא לעשות כימותרפיה אלא להשאר במעקב צמוד ולבצע בדיקות תקופתיות שיראו אם מתחיל להתפתח סרטן בגוף?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמון כן האם אפשר לקבל המלצה

    יולי
    19/06/2014

    בנוסף לכך, האם ניתן לקבל המלצה על מומחה הבקיא בגידולים מסוג זה לשם מתן חוות דעת נוספת?

    המון תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמון כן האם אפשר לקבל המלצה - תגובה

    פרופ' עמי פישמן
    22/06/2014

    יש לקבל דעה שניה מגינקו-אונקולוגים.

    בברכה,
    פרופ' עמי פישמן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כימותרפיה במקרה של yolk sac tumor - תגובה

    פרופ' עמי פישמן
    22/06/2014

    שלום רב,
    בכל מקרה של אבחנה של גידול שחלתי מסוג yolk sac tumor - ההמלצה היא לתת טיפול כימי במשלב תרופות - PEB. המלצה זו תינתן על ידי ועל ידי כל גורם מוסמך אחר שישאל על כך, בישראל ובחו"ל.
    הטיפול הכימי מקטין בצורה משמעותית את הסיכון להישנות המחלה. המעקב הצמוד יתבצע בכל מקרה אחרי השלמת הטיפול הכימי, אבל מעקב אינו אסטרטגיה יעילה למניעה.

    בברכה,
    פרופ' עמי פישמן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו