CIN1

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • CIN1
    שואלת
    16/02/2009

    אני בת 27. בעברי נעשו מספר צריבות באופן פרטי של "יבלות" על צוואר הרחם. היבלות הללו מעולם לא עזבו אותי. גם לאחר תקופות החלמה של חודשים לאחר הצריבה הן חזרו שלעומת שבאו. בעבר כל בדיקה של קולפוסקופיה שעשיתי הסתיימה,נעשה קוניזציה לפני 5 שנים. ונעשתה ביוספה נוספת לפני 4 שנים שהיתה תקינה. אתמול בתשובה של ביופסיה התגלה CIN1. ההשלכות למעשה מאז ומעולם כל יחסי מין גררו דימום שכנראה נובע מאקפוריון. (למרות שהרופא שבדק אותי לאחרונה טען שאין). יש לי בן זוג מזה 5 שנים. 1. האם יש להשתמש בקונדום בלבד בעקבות CIN1? 2. האם ישנן השלכות לגביי כניסה עתידית להיריון? 3. מדוע כאשר מגלים CIN1 רושמים שזה כנראה מHPV ולא בודקים באיזה סוג וירוס מדובר? 4. האם כדאי לעשות PCR? תודה מצפה לתשובה. מדואגת קלות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    CIN1

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשואלת

    פרופ` יוסף מנצ`ר
    17/02/2009

    שלום רב,
    1. קונדום נותן הגנה חלקית להידבקות ב- HPV. הוא לא יגן עליך בפני הזן בו כנראה כבר נידבקת.
    2. ההידבקות אינה משפיעה על הפוריות.
    3. בדיקת הסוג יכולה להיעשות באופן פרטי(כמה מאות שקלים). לדעתי אין בכך טעם א. כי אין טיפול לנגיף עצמו וב. כי את ממילא צריכה להמשיך במעקב.
    4. זו הבדיקה לזן הווירוס. ראי 3.
    כל טוב,
    פרופ' י. מנצ'ר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על המענה המהיר ושאלות נוספות

    שואלת
    18/02/2009

    קודם כל תודה, המענה המהיר מאוד מסייע לשים את הדברים בפרופרציה הנכונה. אלא חשבתי שCIN1 גורם לירידה בפוריות אני חוששת מ"הסלמה" של המצב, מכיון שאני סובלת כל כך הרבה שנים מתופעות הקשורות (מאז שנבדקתי לראשונה מגיל19) .אמא שלי מפעילה עליי לחץ שבגילי 27, "אין לי כבר יותר מידי זמן". כמו שציינתי עברתי מספר צריבות וקוניציזיה. לא תמיד גילו את הוירוס, ולא נחשפתי להדבקות בין הבדיקות בחלק מן הפעמים והוירוס בא והלך בעצמו. האם HPV הוא וירוס שגם לאחר העלמותו שב ו"לעולם" אהיה נשאית שלו וכך גם בן זוגי? הבנתי שלא מבצעים PCR בגלל שלמעשה סוג הוירוס אינו משליך על אופן הטיפול. האם בכל זאת PCR יסייע לי לדעת באיזו תדירות יש לבצע מעקב? במרפאת צוואר הרחם אמרו לי לשוב עוד חצי שנה. יכול להיות שאם אדע איזה זן יש לי התדירות תשנה בהתאמה? אני פשוט לא רוצה לגלות יום אחד מאוחר מידי. אני לא התכוונתי להכנס להיריון ב3 שנים הקרובות האם לCIN1 ולאור להיסטוריה הרפואית הנ"ל יש השלכה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו