לפרופ' עמי פישמן - בקשה לפיענוח!

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • לפרופ' עמי פישמן - בקשה לפיענוח!
    מאובחנת
    21/02/2011

    שלום רב!
    אני בשנות ה-40 לחיי,
    עם גנטיקה (?) של התחלת גיל בלות בגיל 57 (אימי).
    לפני כחדשיים נשלחתי להוצאה דחופה של ממצא מצוואר הרחם
    שהסתבר בדיעבד שהוא בגודל של 4x4x5
    וכן הסתבר בדיעבד שהוא תלוי ומשולשל (בלשוני) מהרחם עצמו.
    הממצא נשלח לביופסיה וכעבור כ 5 שבועות, זומנתי לבי"ח
    להתבשר שהממצא ממאיר. אם כי לא מהסוג לא האלים ביותר
    אך עלי לעבור כריתת רחם ורצוי גם כריתת שחלות.
    כך נאמר.
    רק כעבור מס' ימים חשבתי שנשלחתי ללא כל מסמך
    ולבקשתי מסמך התשובה הרשמי נשלח אלי בפקס
    כשבעת קריאתו , אני רק מצליחה להבין מילולית רוב נכבד של המילים
    אך לא כמשפטי רצף ולא כתמונה על פי לשונה.
    האם תוכל בבקשה לפענח לי מה אומרת התשובה (כולל מה זה K167)
    וכן אני מבקשת לשאול
    האם על פי הממצא הזה, אני יכולה שלא לעבור את הניתוח
    או/ו לא לעבור כריתת שחלות מונעת
    האם זה הימור גדול לגבי המשך חיי?
    בברכה ובתודה מראש עבור ההתייחסות :-)
    להלן התשובה שקיבלתי, בשלמותה:
    ENDOMETRIAL POLYP
    WITH MILD ATYPICAL NUCLEAR CHANGES
    AND POLYPOID LESION
    WITH ALMOST NORMAL GLANDULAR STRUCTURES
    AND CELLULAR STROMA WITH RICH STROMAL CONTENT
    SURROUNDING GLANDULAR STRUCTURES
    THE K167 STAIN SHOWS A PROLIFERATIVE INDEX
    OF LESS THAN 5%/
    THERE ARE ABOUT TOW MITOTIC FIGURES PER 10 HPF.
    THE FINDINGS ARE COMPTIBLE WITH LOW-GRADE ADENOSARCOMA.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לפרופ' עמי פישמן - בקשה לפיענוח! - תגובה

    פרופ' עמי פישמן
    28/02/2011

    שלום רב,
    לא ראוי לתת הסבר על המשמעות של תשובה פתולוגית כזו ללא הכרת המטופלת עם כל הפרטים. ממליץ לך לא להסתפק בהסבר אינטרנטי ללא פגישה עם הרופא המטפל.
    ממליץ להיפגש עם הרופא המטפל שיקבל אנמנזה שלמה, יבצע בדיקה גופנית מלאה, יראה את דוח הניתוח ואת כל בדיקות העזר הנדרשות. רק אחרי כל הנ"ל אפשר לתת חוות דעת מקצועית עם המלצות לטיפול.
    בברכה,
    פרופ' עמי פישמן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השתדלתי להיות תמציתית ולא הבהרתי די

    מאובחנת
    28/02/2011

    שדוקא את הפירוש המעשי להמצאות הסרקומה -
    (היינו, שעליי לעבור כריתה וכו)' - קיבלתי.
    כמובן שזו הגיעה, לאחר בדיקות ושליחת תוצאה לביופסיה.
    אלא שאני דוברת עברית רהוטה, אך לא 'רפואית-לועזית'
    ומכיוון שכאמור קיבלתי את התשובה בפקס,
    רק לאחר שקיבלתי את התשובה ב'4 עיניים'
    שוטטתי באינטרנט ומצאתי פורום זה
    והחלטתי לפנות למי שקריאת אבחנות כאלו, הם לחם חוקו
    ובודאי יודע לפרשן לעברית.
    ביינתיים, תוך המתנה לייעוץ ("חוו"ד שניה")
    אני אוספת מידע מהרשת - כמקובל וכראוי במחוזותינו.
    עם זאת, לנוכח הההמלצה -
    מבטיחה שגם את הניתוח, אם אחליט לעוברו -
    לא אעשה דרך האינטרנט.
    מאכזב,
    אבל תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו