סרטן רירית - קרינה או כימו?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • סרטן רירית - קרינה או כימו?
    איילה
    11/04/2011

    שלום רב!
    אימי בת 63. לאחר הופעת הפרשה מימית ורודה פנתה לגניקולוג ובוצעה ביופסיה (פיפל).
    האבחנה: HIGH GRADE SEROUS CARCINOMA.
    תאי הגידול חיוביים למרקרים ציטוקרטין (ck), ck-7, p-53, ki-67 (בערך 80%), p-16.
    CD-10 and Vimentin not contributory.
    בבירור טרום ניתוחי מרקרים בדם ו-CT חזה,בטן ואגן - תקינים. אימא עברה כריתת רחם וחצוצרות + שחלות + אומנטום + קשרי למפה + בדיקת נוזל הבטן. בבדיקה הפתולוגית נמצא שהגידול (פפילרי במראה מאקרוסקופי) מוגבל לרחם בלבד וחודר לתוך הדופן כ-0.8 ס"מ (מרוחק מהנסיובית הקרובה כ-1.2 ס"מ). תאי הגידול נצבעו חיובי חלקית ל-KER7 ו-VIM, חיובי מוקדית ל-NSE ו-CHR ושלילית ל-KER20 ו-SYN. בצביעה ל-ki-67 נצבעו כ-50%-60% מתאי הגידול.
    האבחנה "טובה" יותר: POORLY DIFFERENTIATED CARCINOMA OF ENDOMETRIUM with some neuroendocrine features showing areas of glandular differentiation, areas of mucin secretion, solid areas, areas with prominent nuclear pleomorphism and areas of necrosis. The tumor infiltrates the inner 1/2 of the uterine wall. The transitional zone is not involved.
    אבקש לדעת:
    1.איך ניתן ליישב את הסתירה בין 2 האבחנות?
    2. על איזה טיפול משלים יומלץ במקרה כזה?
    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • Thank you, I've just been searching for informatio...

    fashion shop background
    22/08/2023

    Thank you, I've just been searching for information approximately this
    subject for a while and yours is the greatest I've came upon so far.
    But, what about the conclusion? Are you positive concerning the supply?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן רירית - קרינה או כימו? - תגובה

    פרופ` יוסף מנצ`ר
    11/04/2011

    שלום רב,
    ביופסיה היא קטע קטן בלבד של הריקמה הגידולית. האבחנה הסופית של כל הריקמה שהוצאה היא הקובעת.
    לא ברור אם נכרתו גם קישריות לימפה וכן אם נלקחו ביופסיות מרקמות תוך ציפקיות אחרות.
    מכל מקום נראה לי שכימותרפיה הוא הטיפול העדיף לסוג גידול זה.
    כל טוב,
    פרופ' יוסף מנצ'ר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כן בהחלט... הוצאו קשריות

    איילה
    11/04/2011

    למפה רבות וכולן שליליות. כנ"ל אומנטום ונוזל הבטן - שליליים. עדיין תמליץ על כימותרפיה?
    תודה על התגובה המהירה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו